הותר לפרסום: שר הביטחון בני גנץ נפגש היום (שלישי) עם מלך ירדן עבדאללה בארמון המלך ברבת עמון לפגישה שעסקה באתגרים הביטחוניים האזוריים, ואיחל לו ולכל תושבי הממלכה רמד'אן כרים, לקראת חודש הרמד'אן שיחל בימים הקרובים. 

בפגישתם, שעסקה כאמור באתגרי הביטחון באזור, העלה גנץ בפני המלך את הצעדים שמתכוונת ישראל לעשות על מנת לשמור על חופש הפולחן בירושלים ובאזור יהודה ושומרון ואת חשיבות התיאום הביטחוני בימים אלו.

כמו כן, שר הביטחון דן עם המלך על צעדים אזרחיים נוספים לטובת שיפור חייהם של הפלסטינים ביהודה, שומרון וברצועת עזה, שימומשו תוך עמידה על האינטרסים הביטחוניים של ישראל. גנץ הדגיש בפני המלך את חשיבות השמירה על היציבות והשקט ואת הצורך הכולל להילחם בטרור, ובפרט בארגון דעא"ש, שעומד מאחורי הפיגועים האחרונים בישראל.

השר הודה למלך על מנהיגותו והשפעתו החיובית על האזור כולו, וכן על נכונותו לחזק את שיתופי הפעולה בין הממלכה לבין ישראל בכלל התחומים, ולהעמיק את השלום בין שתי המדינות.

פגישתם של השניים תואמה מבעוד מועד לקראת הרמדאן, לפני שאירע הפיגוע הקטלני בחדרה, וכן תואמה עם ראש הממשלה נפתלי בנט. בנוסף לשיחה בארבע עיניים, גנץ והמלך קיימו פגישה רחבה בהשתתפות שר החוץ הירדני וראש המודיעין הכללי הירדני, ומהצד הישראלי השתתפו ראש מטה שר הביטחון מעיין ישראלי, המזכיר הצבאי יקי דולף, ראש האגף המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון דרור שלום ורח"ט מזרח תיכון באגף המדיני-ביטחוני שמעון נוה.

עבדאללה מלך ירדן (צילום: רויטרס)
עבדאללה מלך ירדן (צילום: רויטרס)

כמו כן, מלך ירדן עבדאללה, הזמין את נשיא המדינה יצחק הרצוג, אשר צפוי להגיע מחר לממלכה. בביקור יגיע הרצוג לעמאן וייפגש עם מלך ירדן. השניים צפויים לדון במספר תחומים, ובהם: הידוק הקשרים בין המדינות ושמירה על היציבות באזור בדגש על תקופת החגים והרמדאן. הביקור מתואם עם ראש הממשלה בנט ושר החוץ לפיד.

בין השניים ישנם יחסים טובים, וכאשר נכנס הרצוג לתפקידו התקשר מלך ירדן לברך. מאז שוחחו ונפגשו גם בספטמבר האחרון, כאשר הנשיא הרצוג ביקר בחשאי בירדן בהזמנת המלך.