כוננות שיא: בעקבות הפיגוע הקטלני בבני ברק הנחה היום (חמישי) המפכ"ל, רב ניצב יעקב שבתאי, על העלאת כוננות המשטרה לגבוהה ביותר. יצוין כי ממבצע שומר החומות לא הועלתה רמת כוננות מסוג זה. בנוסף, המשטרה הודיעה על שליחת אלף שוטרים מנהליים לתגבור ברחבי הארץ.

החל ממחר כל המפקדות המחוזיות של המשטרה יעסקו בביטחון שוטף, המשמעות שהמשטרה תעצור בשלב זה את רוב פעילותה ותתמקד בסיכול טרור, נוכחות ברחובות ואבטחת אזרחים. כמו כן, הורה המפכ"ל על תגבור של אלפי שוטרי מטה את השטח במשימות של אבטחת מוסדות חינוך, תחנות מרכזיות ומקומות הומי קהל.

בנוסף, בצה"ל הוחלט כי אוגדת עזה תתוגבר בכוחות נוספים. התגבור הינו בהיקף של גדוד חי"ר, יחידה מיוחדת, ואמצעים נוספים. הכוחות יופעלו כחלק מתכנית לקראת תחילת הרמדאן. ואמנם לאחר הפיגוע בבני ברק הנחה הרמטכ״ל על תגבור של כוחות נוספים בקו התפר ובמרחב אזור יהודה ושומרון בסך של ארבעה גדודים.

במערכת הביטחון מסרו שישנם גורמים המזוהים כ"כאלה היכולים להדליק את השטח", זאת בשל מצב מורכב וחולשה של הרשות הפלסטינית, ומנגד ניסיונות של ארגוני הטרור לפגוע ברשות. 

בצה"ל אף פועלים בתקופת הרמדאן לצמצום החיכוך עם האוכלוסייה הפלסטינית. במקביל, נערכים בפיקוד הדרום ובאוגדת עזה גם לתרחישים של הסלמות והפרות סדר על הגדר.