גל הטרור נמשך: על פי עדויות מזירת הפיגוע הקשה בבני ברק שאירע הערב (שלישי) בו נרצחו חמישה בני אדם, התושבים שמעו קולות ירי, תחילה חשבו שמדובר בנפצים, אולם תוך זמן קצר, שמעו צעקות ואחדים מהתושבים התקשרו למוקד המשטרה.

חמישה נרצחים במסע ירי בבני ברק | כל הפרטים על הפיגוע הקשה במרכז

המחבל הולך ברחוב ויורה לכל עבר | תיעוד קשה מהפיגוע בבני ברק

השתייך לפתח וריצה עונש מאסר בישראל: זהות המחבל שביצע את הפיגוע בבני ברק

כשהסתכלו מהתריסים, כך סיפרו, מיד הבחינו בבחור שלובש שחור כשהוא חמוש בנשק ארוך ומסתובב ורץ כשעל גופו כתמי דם. סמוך למכולת השכונתית נמצאו שתי גופות וברכב נוסף, הספיק המחבל לירות גם בבחור שנהג ברכב. לדברי אחד העדים, המחבל אף ניסה לחבל את נשקו לעבר מרפסות הבניינים.

"שמעתי יריות, ראיתי אנשים רצים", כך סיפר מתן, עד ראיה מזירת הפיגוע. הוא הוסיף כי המחבל הגיע רכוב על אופנוע, כשלפתע שמע יריות. "שמעתי אישה צועקת מפה ראיתי שביל של דם, שני אנשים והרבה דם", סיפר. 

"היה לי נס גדול", סיפר מנחם אנגלנדר, חובש מתנדב במד"א, על מה שחווה. "שמעתי יריות הסתכלתי מהחלון וראיתי מישהו יורה, ירדתי למטה ואז המחבל מכוון אליי את הנשק ומנסה ללחוץ כמה פעמים לירות אבל היה לו מעצור, מהר הסתובבתי וחזרתי הביתה ונעלתי את הדלת. בזמן שהוא ניסה לירות לעברי כמה פעמים אמרתי שמע ישראל היה לי נס גדול".

הוא הוסיף: "המחבל הוא צעיר כן 25-30. הסתכלתי מהחלון בצד. שמעתי את קולות הירי ואז ברגע שהגיעו כוחות משטרה למקום ואיבטחו את הרחוב ירדתי חזרה למטה, אבל לצערי שלושה גברים כבני 30 שסבלו מפצעי ירי היו מחוסרי הכרה ולאחר בדיקות רפואיות נאלצנו לקבוע את מותם. לצערי, כשהגעתי לזירה כבר לא היה הרבה מה לעשות". 

זירת הירי בבני ברק. תיעוד מבצעי מד"א

"שמעתי לפחות עשר עד 12 יריות. ירדתי, רצתי מהר למטה, ראיתי אדם פצוע קשה ולצערי הבנתי שהוא הרוג", כך סיפר עד ראיה נוסף המתגורר סמוך לזירת הירי המרכזית, לחדשות 12, "עוד אחד היה באוטו ועוד שניים על הרצפה".

ישראל, המתגורר בקרבת מקום, סיפר לערוץ 13: "ראינו שני הרוגים, אחד בתוך הרכב. המחבל המשיך לרחוב הרצל. יש פה שני בניינים שישנים בהם שב"חים". 

דובר מד"א זכי הלר מסר: "מדובר באירוע קשה מאוד. ככל הנראה המחבל היה ברחוב ז'בוטינסקי. זו זירה מורכבת ומדובר באירוע קשה".