הפיגוע הרצחני בבני ברק: יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, פרסם הערב (שלישי) גינוי לפיגוע הקשה. בהודעה נכתב כי הרג של אזרחים ישראלים ופלסטינים רק יערער את המצב, בעוד הצדדים שואפים ליציבות לקראת הרמאדן והחגים היהודיים והנוצרים הצפויים. 

לדבריו, המצב "על סף התמוטטות" והוא הזהיר מפני "ניצול האירוע" לפעולת נקם נגד הפלסטינים כתגובה, והוסיף כי מעגל האלימות מחדד את הצורך בשלום ויציבות, באמצעותם ניתן להביא ליציבות וביטחון לשני הצדדים כמו גם לעמי האזור.

כזכור, בשעות הערב, סמוך לשעה 20:00, מחבל פתח בירי בשלוש זירות בעיר בני ברק, בזו אחר זו, ורצח חמישה אזרחים. צוותי מד"א שהוזעקו למקום נאלצו לקבוע את מותם של הארבעה ופינו לבית החולים בילנסון שוטר מצוות האופונעים שחתר למגע בזירה, גבר כבן 40 שנפצע אנושות, שם נקבע מותו.

במערכת הביטחון מעריכים כי מדובר בשני מחבלים, כאשר האחד חוסל על ידי שוטרים שהיו במקום, והשני נתפס. כמו כן, אחד מהמחבלים הוא תושב השטחים. לאחר האירוע המשטרה עצרה שמונה שוהים בלתי חוקיים בסמוך לזירה, ברחובות הסמוכים ובבית באזור, אך לא עולה קשר ביניהם לאירוע. 

בעקבות הפיגוע, ראש הממשלה נפתלי בנט כינס הלילה את שר הביטחון בני גנץ, השר לביטחון פנים עמר בר-לב, הרמטכ"ל אביב כוכבי, ראש שב"כ רונן בר, מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי וגורמים נוספים כדי לדון באירועים האחרונים.