"ידיו של השב"כ לא קשורות": גל הפיגועים שפוקד אותנו בשבוע האחרון מוסיף לגבות קורבנות ואבידות כבדות. מה ניתן לעשות בהיבט הביטחוני, וכיצד משיבים את הביטחון הציבורי והאישי? הדעות על כך חלוקות. ראש המטה ללוחמה בטרור לשעבר תא"ל במיל' ניצן נוריאל שוחח הבוקר (רביעי) על הנושא עם גדי נס בתוכניתו ברדיו צפון 104.5fm

בהלה ברחובות: חיפושים אחר חשוד בקריית מלאכי, ניסיון תקיפת שוטרים בי-ם | כל הפרטים >>>

בתחילת דבריו אמר: "יש לנו פה אויב שלומד ומשתפר, משתנה ומתעדכן, שמשתמש בטכנולוגיות חדשות - למערכות הביטחון בישראל לוקח קצת זמן להבין את אופן הפעולה האחר, להתארגן כלפיו ולנטרל אותו. במקרה הזה, אני מאמין שייקח למערכת הביטחון זמן קצר יחסית להבין את אופן הפעולה".

לגבי הצבת כוחות שיטור וביטחון נוספים ברחובות הציע הבכיר הצבאי לשעבר: "מצד אחד צריך להציף את הרחובות ככל שניתן בכוחות ביטחון גלויים וסמויים, ומצד שני צריך לפנות לאותם האזרחים שמחזיקים נקש ברישיון. בימים אלה אני מסתובב חמוש כך שאם אצטרך, אוכל לפתור אירוע יחסית מהר. השילוב של שתי הפעולות האלו יכול להחזיר את הביטחון".

כוחות משמר הגבול (מג''ב), אילוסטרציה (צילום: דוברות המשטרה)
כוחות משמר הגבול (מג''ב), אילוסטרציה (צילום: דוברות המשטרה)

עם זאת, הוא סייג: "כוחות הביטחון לא יכולים להיות בכל מקום, כל הזמן ומול כל האיומים. גם אם עכשיו יקבלו החלטה לגייס עוד 1,000 שוטרים, עד שנראה את ההשפעה שלהם ברחוב יעברו שישה חודשים לפחות. בינתיים, צריך לתת מענה, והמענה הוא לפנות לאזרחים ולבקש מהם להגן על עצמם - זו לא אנרכיה".

לסיכום טען: "אנחנו יותר חזקים מהאירועים האלה. אני יודע שהפעילות ששירות הביטחון הכללי מבצע במגזר הערבי היא מורחבת ולא מושפעת מהסכמים קואליציוניים. שירות הביטחון הכללי פועל עם כל הכלים שיש לו - ויש לו כלים. ידיו לא קשורות".