המתיחות הביטחונית נמשכת: אהוד יערי, פרשן חדשות 12, שוחח היום (רביעי) עם אראל סג"ל ויריב אופנהיימר על הפיגועים שהתרחשו במהלך חודש מרץ, בהם שניים מתחילת השבוע. "אני חושב שיש לנו פה סוג של פיגועים שכבר ראינו בעבר, אבל כעת הם יותר קשים, מכיוון ששניים מהם בוצעו על ידי ערבים ישראלים, ומדובר בכל המקרים בנשק חם ותיקני, כאשר הם באים ברצף", הסביר ב-103FM, "אנחנו רואים את התופעות האלו בעצימות כזו או אחרת נמשכות לאורך שנים, לפעמים זה בא בצמידות ולפעמים במרווחים יותר גדולים".

הגיע עם רכב ונשק מאולתר: פרטים חדשים על הפיגוע בבני ברק

הנרצחים: יעקב, אבישי, ויקטור ודימיטרי נורו, אמיר נטרל את המחבל: 5 נרצחו בבני ברק

רף זהה לשומר החומות: עלתה רמת הכוננות במשטרה

"לפי דעתי, מדינת ישראל היתה צריכה כבר מזמן להחליט שהיא הולכת למה שאני קורא 'חומת מגן מדיני'", הסביר, "לבוא ולומר לאמריקאים, לאיחוד האירופי, לאו"ם ולמדינות ערב שנמצאות ביחסי שלום איתנו, את הדבר הפשוט הבא - אם החמאס ממשיך לשבח ולברך על פיגועי טרור ורצח אזרחים ישראלים, אנחנו משעים את הסרייה הארוכה של ההקלות שנתנו לרצועת עזה, ובראש ובראשונה את הפועלים שמורשים לעבוד בישראל".

יערי הוסיף כי "צריך לומר להוד מעלתו אמיר קטאר, שכל זמן שהוא לא מגנה את פעולות הטרור הוא לא יכול לשלוח הנה את השגריר שלו כדי להעביר כסף לרצועה. בנוסף, צריך להגיד לאבו מאזן - יפה מאוד שבחצי פה גינית אתמול את רצח חמישה בני אדם בפיגוע - אבל אנחנו רוצים לשמוע את זה גם מהוועד המרכזי של הפת"ח, של אש"ף, מהמועצה המרכזית של פת"ח וממשלת הרשות הפלסטינית בראשותו של האיש הנאלח מוחמד אשתייה".

לדבריו, עד שזה לא קורה - צריך להשעות את כל חבילות ההטבות והקידומים הכלכליים והמאמצים שנעשים עד כדי כך שישראל מסתובבת בעולם עם הכובע כדי להשיג תרומות לרשות הפלסטינית. המגישים שאלו האם הגישה של לייצר ציר מתון מול הקיצוני היא הגישה הנכונה, ויערי השיב: "המלך עבדאללה מגנה ויגנה את פיגועי הטרור בישראל. הדיבורים על ציר הם לפי טעמי מוגזמים. במקרים הטובים זה יהיה שותפות בעירבון מוגבל, לא במקרה המלך עבדאללה, וטוב שהנשיא הרצוג נוסע אליו, מתרחק מכל מה שמריח הסכמי אברהם".

אולי דווקא לא ללכת אחרי הפיגועים? אולי קצת כבוד עצמי?
"אני אומר שצריך לשנות מדיניות, זה לא מספיק להביא ארבעה גדודים לגדה, שהמשמעות המעשית של זה תהיה עוד 500 חיילים. זה טוב, זה חשוב אבל זה לא זה. זה לא מספיק ששב"כ יעשה התאמה של שיטות הניטור שלו אחרי מחבלים פוטנציאליים, צריך לבוא מלמעלה שינוי מדיניות, שינוי הגדרה שאומר שאנחנו לא סובלים, לא סולחים ובטח לא משתפים פעולה כך או אחרת עם גורמים שאינם מגנים בצורה ברורה את הטרור". 

בני גנץ והמלך עבדאללה בפגישה בירדן (צילום:  Royal Hashemite Court)
בני גנץ והמלך עבדאללה בפגישה בירדן (צילום: Royal Hashemite Court)

"אני לא מבין את ההתלהבות הזו להמשיך ולסייע לחמאס, כאשר חמאס עושה כל מה שהוא יכול כדי לדרבן פיגועים בישראל", סיכם, "איזו מדינה שמכבדת את עצמה נוהגת ככה? האמיר של קטאר, אנחנו עושים איתו עסקאות, יש לנו מערכת שלמה של שיתוף פעולה איתם כדי לעזור לתושבי עזה המסכנים, אבל אם הוא רוצה לעבוד איתנו שידבר נגד טרור. אחרת אנחנו שמים את עצמנו במעמד נחות לכל רוחב הגזרה".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm