מערכות ההקלטה של מרכז השליטה המחוזי ומצלמות הגוף של השוטרים תיעדו את פעילות כוחות הביטחון במהלך הפיגוע הרצחני אמש (שלישי) בבני ברק.

שלוש דקות לשמונה בערב, החלו להגיע למוקד 100 של משטרת מחוז תל אביב קריאות אזרחים על אדם היורה מנשק ברחוב ז'בוטינסקי בבני ברק. "ניידות יש דיווח על בני ברק, בז'בוטינסקי. דווח על אדם עם M-16 שיורה על אנשים", אמרה המוקדנית ברשת הקשר המשטרתית. דקה לאחר מכן הועבר דיווח לכלל הניידות והאופנועים של המרחב, והכוחות החלו לנוע לכיוון זירת האירוע. 

רשת הקשר המשטרתית בפיגוע בבני ברק (דוברות המשטרה, REUTERS/Nir Elias)

צוות סייר-אופנוען 417 עם הלוחם רס"מ אמיר ח'ורי הנוהג באופנוע ורס"מ ע' מקבל את הדיווח כשהם במהלך סיור ברמת גן. ב-20:01, הצוות מגיע לזירת האירוע, מדווח שהוא שומע ירי מתוך השכונה ומתחיל להתקדם לכיוון הירי, תוך קבלת הכוונה ממרכז השליטה המחוזי ומאזרחים ברחוב.

דקה לאחר מכן, הכוח מגיע לזירת האירוע, נתקל במחבל שפותח באש על הצוות ופוצע אנושות את רס"מ ח'ורי. רס"מ ע' פורק מהאופנוע ובירי מדוייק וממוקד מאקדחו מחסל את המחבל.

אמש נרצחו חמישה בני אדם באירוע ירי בשתי זירות שונות בעיר. מחקירת מערכת הביטחון עלה עד כי המחבל הגיע ברכב עם לוחית זיהוי ישראלית, שלאחר מכן נהפך על ידי ההמון שהתגודד בזירת האירוע. כמו כן, נשקו של המחבל היה, ככל הנראה, רובה סער מאולתר. כמו כן, המחבל פעל בזירה לבד אך בודקים מי סייע לו עם הרובה מסוג M-16, עליו כבר יודעים כי לא היה מדובר ברובה צה"לי, והאם קיבל סיוע במעבר לישראל.