ברקע גל הטרור: ראש הממשלה נפתלי בנט כינס הערב (רביעי) את הקבינט המדיני ביטחוני, ברקע שלושת הפיגועים הקשים בבני ברק, חדרה ובאר שבע, בהם נרצחו 11 אזרחים. ראש הממשלה הדגיש כי המשימה העיקרית היא מניעת פיגועים נוספים וחיזוק הביטחון בקרב הציבור.

בתוך כך, אלו הצעדים שינקטו: הגברת נוכחות גורמי ביטחון ועיבויים בשטח, בדגש על מוקדי החיכוך, כוחות במרחב התפר יתוגברו גם כן, ותקודם תוכנית לבינוי מחדש של מכשול ההפרדה.

בנוסף, סוכם על פעילות סיכולת נרחבת, בדגש על יזומה, בקרב פעילי ומזוהי אידואולגיית המדינה האסלאמית, בנוסף להרחבת הטיפול בבעיית הנשקים הבלתי חוקיים בחברה הערבית. בנוסף, הקבינט החליט על שלילת היתרי עבודה במעגלים הקרובים וקידום מהיר של הריסות בתים.

עוד הוחלט על הגברת הניטור והמעקב אחר הסתה ברשתות החברתיות, ונקיטת פעולות בהתאם (לרבות תיקוני חקיקה, באם יידרשו) והוחלט על תוספת מאות תקנים וריכוז עבודת מטה מהירה לתוספת תקציבית על מנת לאפשר למשטרת ישראל לעמוד באתגרים הניצבים בפניה בעת הנוכחית.

זירת הפיגוע בבני ברק (צילום: אבשלום ששוני)
זירת הפיגוע בבני ברק (צילום: אבשלום ששוני)

מוקדם יותר הערב, בנט העניק הצהרה מצולמת בה אמר: "אזרחי ישראל יקרים, בימים אלו אנחנו חווים גל טרור רצחני, וכמו בכל הגלים הקודמים - גם הפעם אנחנו נתגבר, ביחד.  ביממה האחרונה מערכת הביטחון פועלת בכל הכח להשיב את הביטחון לערי ישראל ואת תחושת הביטחון לכם, האזרחים. צה"ל, שב"כ ומשטרת ישראל - כולם הגבירו משמעותית את כיסוי המודיעין שלהם, כדי להגיע מבעוד מועד למי שמתכנן לבצע פיגוע".

"גם תיגברנו את הנוכחות בכל רחבי המדינה בנושאי נשק ובלובשי מדים. מבחינתי, אין מגבלת משאבים. כבר עכשיו, משטרת ישראל עברה לעבוד במתכונת חירום, ובמקביל צה"ל מתגבר את המשטרה, כבר ממחר בבוקר, ב-15 פלוגות של טובי הלוחמים. אנחנו מגייסים גם פלוגות מג"ב - יש שתי פלוגות חדשות ועוד פלוגה לעוטף עזה. בנוסף, קיבלנו החלטה להקים את "חטיבת מג"ב" - זה דבר חדש. זו פעולה אסטרטגית, מעבר לגל הטרור הנוכחי, כלקח משומר החומות".

בנט הוסיף: "עד עכשיו, כוחותינו ביצעו יותר מ-200 פעולות מעצר או תיחקור. ביתו של המחבל ביעבד כבר מופה לקראת הריסה, ואנחנו פועלים להרוס אותו כמה שיותר מהר כדי לייצר הרתעה. ההנחיה שלי היא ליצור מגע עם כל מי שהיה לו אי פעם קשר לדאעש. פשוט להגיע לאנשים האלה ולבצע מולם כל פעולה נדרשת, כולל מעצר מנע. אנחנו גם מאיצים את איסוף הנשק הבלתי-חוקי בחברה הערבית, זה דבר שהצטבר בכמויות עצומות על פני הרבה מאוד שנים. עכשיו הזמן לנקות את זה".

זירת הפיגוע בחדרה (צילום: REUTERS/Ronen Zvulun)
זירת הפיגוע בחדרה (צילום: REUTERS/Ronen Zvulun)

לדבריו, "צה"ל תיגבר את הכוחות ביהודה ושומרון ובקו התפר ב-15 גדודים, הרבה מאוד כוחות. מעכשיו, חיילים בסדיר, בקבע ובמילואים, מרובאי 03 ומעלה, ייצאו מהבסיסים הביתה עם הנשק. אנחנו גם בוחנים עכשיו מסגרת גדולה יותר לשילוב מתנדבים, אזרחים שרוצים לעזור ולסייע. מה מצופה מכם, מאזרחי ישראל? עירנות ואחריות. לפקוח עין. מי שיש לו רישיון לנשק, זה הזמן לשאת את הנשק".

ראש הממשלה סיכם: "אני מבקש לציין את גבורתו ואת אומץ ליבו של השוטר אמיר חורי ז"ל, ששוחחתי קודם עם אביו. אמיר חתר למגע מול המחבל אמש, ושילם על כך בחייו. אנחנו נזכור אותו תמיד. אזרחי ישראל, זה לא גל הטרור הראשון שלנו ולא השני. אנחנו למודי מאבק. החברה הישראלית, כשהיא במבחן, יודעת להתעשת, להתקשח ולהתגייס. אי אפשר לשבור אותנו. אני מבקש להביע פה את ההערכה העמוקה שלי לשוטרי ישראל, לחיילי צה"ל ולאנשי שירות הביטחון הכללי, שעובדים 24/7 ונותנים את הלב ואת הנשמה כדי להשיב את הביטחון לכולנו. תודה לכם".

דוריס יחבס ז''ל, הרב משה קרביצקי ז''ל, לורה יצחק ז''ל, ומנחם יחזקאל ז''ל שנרצחו בפיגוע בבאר שבע (צילום: באדיבות המשפחות,כולל חב''ד)
דוריס יחבס ז''ל, הרב משה קרביצקי ז''ל, לורה יצחק ז''ל, ומנחם יחזקאל ז''ל שנרצחו בפיגוע בבאר שבע (צילום: באדיבות המשפחות,כולל חב''ד)