הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, ערך היום (חמישי) הערכת מצב באוגדת יהודה ושומרון, על רקע גל הפיגועים האחרונים. בתום ביקורו באוגדה אמר רא"ל כוכבי כי "יש לכם, מפקדי החטיבות ביהודה ושומרון ולפיקוד המרכז, תפקיד משמעותי ומרכזי, והוא היכולת למנוע את הפיגועים הללו. יש לכם את היכולת לדכא את ההשראה לרצף הפיגועים ולשלול את ההזדמנויות לפיגועים נוספים".

"עלינו לעצור את הגל הזה ואני סומך עליכם ועל יכולותיכם. הפעילות הבוקר בג'נין היא חלק מהפעולות ההתקפיות שעלינו להמשיך ולעשות על מנת לסכל את הטרור. נמשיך לתכנן ולבצע פעילויות ומעצרים ככל שיידרש על מנת לסכל טרור, לאפשר שגרת חיים ולהבטיח את ביטחונם של אזרחי מדינת ישראל בכלל הגזרות - זה תפקידנו", הוסיף.

קודם לכן, נכנסו כוחות צה"ל לכפר תרקומיא לבית המחבל שביצע את פיגוע הדקירה בגוש עציון הבוקר. הכוחות ביצעו שיחות אזהרה, תחקורים ומעצרים בהתאם לצורך. כזכור, מחבל ערבי-ישראלי, תושב בית לחם, נכנס לאוטובוס בגוש עציון, סמוך ליישוב אלעזר, ודקר באמצעות מברג אזרח אחר ופצע אותו באורח קשה, שלאחר מכן פונה לבית החולים שערי צדק. אזרח שהיה באוטובוס שלף את נשקו לעבר המחבל ונטרל אותו. 

כמו כן, במסגרת שיתוף הפעולה בין משטרת ישראל, משמר הגבול ושב"כ, עד כה נחקרו השבוע 43 חשודים בפעילות דעאש, כאשר 36 מהם מתגוררים באזור ואדי ערה, נצרת וסכנין. בנוסף, לוחמי יחידת אגוז פעלו במספר גזרות במרחב יהודה ושומרון וביצעו מספר מעצרים של מבוקשים, ביניהם מעצר של פעיל ארגון דאעש בחברון. כמו כן, נעצרו שלושה חשודים בהסתה. בכלל המבצעים הלילה במרחב אוגדת יהודה ושומרון נעצרו 31 מבוקשים.

הרמטכ"ל באוגדת יהודה ושומרון (צילום: דובר צה"ל)

ברקע זה, שם ההיערכות הביטחונית שנכנסה לתוקף בימים האחרונים הוא "שובר גלים". נזכיר כי בשבוע וחצי האחרונים, נרצחו 11 אזרחים בפיגועים קשים בבאר שבע, בחדרה ובבני ברק. המשטרה הודיעה זה מכבר כי תתגבר כוחותיה בערים והקבינט המדיני ביטחוני הכריז אמש על שורת צעדים במטרה למנוע את הפיגוע הבא.