הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי, סייר היום (היום)  במרחב התפר ביהודה ושומרון גם בנקודה בה חצה המחבל שביצע את הפיגוע בבני ברק.

במהלך הסיור, הנערך על רקע פיגועי הטרור האחרונים, קיים הרמטכ"ל תחקור בשטח החצייה יחד עם מפקדי הגדודים המוצבים באיזור. רא"ל כוכבי סיכם לסגור את השער ממנו חצה המחבל ואמר כי ניצול מעבר חקלאי המאפשר מרקם חיים לטובת מטרות טרור הינו דבר חמור. כמו כן, הנחה לתגבר את ההגנה על מרחב התפר ולהמשיך במאמצי ההגנה, המודיעין והסיכול ההתקפי.

בהמשך הסיור, קיים הרמטכ"ל שיח עם מפקדי ולוחמי יחידת דובדבן על הגברת מוכנות הכוחות, חשיבותן של פעילויות סיכול הטרור והמשך המאמץ ההתקפי של צה"ל לשמירה על ביטחון תושבי ישראל. הרמטכ״ל הביע הערכה רבה ליחידות וללוחמים במיוחד לאור הפעולות המבצעיות המשמעותיות בימים האחרונים. 

במהלך הסיור, אמר כוכבי כי "אתם וצה״ל כולו פועלים לאורך כל השנה בהצלחה רבה ומונעים פיגועים רבים מהסוג שראינו. המשימה שלנו היא לעצור את רצף הפיגועים, ולמרות שאנו עושים זאת לאורך כל השנה - בימים אלו, אנחנו מרכזים מאמצים גדולים יותר, מאמצים מודיעיניים, תגבור יחידות צבאיות באוגדת יהודה ושומרון ולאורך קו התפר, מאמץ בתשתיות וסיוע ותגבור למשטרת ישראל. אנחנו נמשיך ונפעל בכל דרך על מנת לעצור את הפיגועים - זו המשימה שלנו".

אני רוצה להודות לכל אחד מכם על סטנדרטים מקצועיים ופעילות מהירה וחדה שאתם מפגינים בשלל הגזרות, בפעולות שלכם אתם מונעים פיגועים. בזכות כל אחד מכם, בכל פעילות, נמנעים פיגועים וחיות כיום מאות משפחות שלא נפגעו. צה״ל יגיע לכל מקום, יפעל ביום ובלילה, בכל שיטה ובמשך כמה זמן שיידרש, כל זאת כדי לספק לתושבי המדינה את תחושת הביטחון הראויה להם״, סיכם.

בתוך כך, דובר צה"ל עדכן כי כוח צה"ל בחברון ירה ופגע בחשוד שהשליך לעברם בקבוק תבערה, לא דווח על נפגעים. על פי דיווחים פלסטינים, מותו של החשוד נקבע בזירה.