חיסול המחבלים בג'נין: הקצין שנפצע באורח קשה בהיתקלות הלילה (בין שישי לשבת) הוא מפקד בכיר ביחידה, בדרגת סגן ניצב. הקצין נפצע קשה במהלך חיסול מחבלי הג'יהאד האסלאמי שהיו בדרכם לבצע פיגועים, וכונו על ידי השב"כ כ"פצצה מתקתקת".

המפכ"ל קובי שבתאי מבקר את פצועי הימ"מ (צילום: דוברות המשטרה)

הלוחם שנפצע בהיתקלות, הוא מפקד פלגה ביחידה באמצע שנות ה-40 לחייו, המשרת ביחידה למעלה מ-23 שנים. הוא הגיע לבית החולים כשהוא במצב קשה אך יציב. לאחר שעבר ניתוח ביחידה לטיפול נמרץ, דווח כי לא נשקפת סכנה לחייו. הקצין פיקד על שורה אורכה של פעולות משמעותיות בעבר ובין היתר, ביצע את מעצרם של המחבלים שברחו מכלא גלבוע לג'נין, חיסל את המחבל שביצע את הפיגוע באזור התעשייה בברקן בו נרצחו שני אזרחים ולכד את המחבל שהרג את החייל דביר רוצף.

בנוסף, הקצין לקח חלק בלכידת המחבלים שעמדו מאחורי הפיגוע הרצחני בעופרה וחיסל אחד מהם. כמו כן, הוא פיקד על מאות פעילויות ומבצעים שחסכו את חייהם של עשרות ישראלים, בדיוק כמו בהיתקלות האחרונה, במהלכה נפצע כאמור.

הרמטכ"ל אביב כוכבי, סייר היום ביחידות המודיעין המקיימות מאמצי איסוף מיוחדים ופעולות לחשיפת חוליות טרור פלסטינים. "נמשיך במאמצי המודיעין והסיכול ההתקפי ללא כל מגבלה, בכל מקום וזמן" סיכם הרמטכ"ל בהערכה לאנשי המודיעין.

הרמטכ''ל אביב כוכבי בסיור ביחידות המודיעין (צילום: דובר צה''ל)
הרמטכ''ל אביב כוכבי בסיור ביחידות המודיעין (צילום: דובר צה''ל)

כמו כן, מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יעקב שבתאי, ביקר את הלוחם שנפצע ואמר כי "צה"ל והמשטרה עובדים ביחד ויש כאן שילוב מערכתי. החוליה שהייתה בדרך לפיגוע חוסלה בדרך, זה בנוסף לעוד כמה פעילות שבמוצעות בימים האחרונים בצורה אינטנסיבית". כמו כן, מפקד מג"ב, ניצב אמיר כהן, ביקר הלוחם שנפצע היום בבוקר.

בשעות הערב הגיע מפכ"ל לביקור פצועי הימ"מ בבית החולים רמב"ם בחיפה, שם קיבל סקירה מד"ר גידי ברגר, מנהל תורן, רמב"ם על מצבו של סנ"צ ש'. המפכ"ל אף קיבל סקריה מלאה מנצ"מ נ', מפקד הימ"מ, על שארע הלילה פעילות לחיסול שלושת המחבלים שעשו דרכם לפיגוע ירי בתוך תחומי מדינת ישראל. לפני כן ביקר המפכ"ל בבית החולים הלל יפה בחדרה את פצועי מג"ב שנפצעו בפיגוע הקשה בחדרה.

ביקור מפכ''ל המשטרה, קובי שבתאי, את פצועי הימ''מ שביצעו את הסיכול בג'נין, ברמב''ם (צילום: דוברות המשטרה)
ביקור מפכ''ל המשטרה, קובי שבתאי, את פצועי הימ''מ שביצעו את הסיכול בג'נין, ברמב''ם (צילום: דוברות המשטרה)

בשעות הבוקר, הגיע מפקד משמר הגבול ניצב אמיר כהן לבית החולים וביקר את הפצועים. "פעולה אמיצה ומקצועית של הלוחמים שעל פי הכוונה מדויקת של השב"כ הגיעו אל חוליית המחבלים החמושה ובקרב יריות ניטרלו את שלושת המחבלים", כך אמר. 

הוא הוסיף: "אני מאחל החלמה מהירה לפצועים שפעלו באירוע. לוחמי משמר הגבול והיחידות המיוחדות בחיל בינהן הימ"מ פועלים מדי יום לסיכול הטרור בחצר הבית של המחבלים וזאת לצד הפעילות הביטחונית השוטפת שהלוחמים מבצעים 24/7 בתחום הבט"פ בישראל. נמשיך לפעול בכוחות גדולים וחזקים בכדי לתת ביטחון לאזרחי מדינת ישראל".

כאמור, הקצין עמד בראש הצוות בפעולה הלילית, ועצם העובדה שקצין בדרגתו היה בקו האש, מצביעה על גודל האירוע. גורמים במשטרה מסרו כי הסיכול הלילי מנע שורה של פיגועי טרור באזורים שונים בארץ, וזאת ניתן להבין על פי כמות התחמושת שנתפסה ברכבם של המחבלים כמו נשקים ורימוני רסס.

כזכור, לאחר הפעילות הלילית, במסגרת פעילות משותפת של צה"ל, ימ"מ ושב"כ בכפר שוויכה שבמרחב החטיבה המרחבית מנשה, עצרו הכוחות מחבל החשוד כחבר בחוליית המחבלים שחוסלו. המעצר בוצע לאור יום ועל פי ההערכה כי המבוקש יבקש להגיב על חיסול החולייה באמצעות פיגוע נוסף. בנוסף, לוחמי היחידה איתרו נשק מסוג M16 ותחמושת אשר היו ברשותו.