חיסול המחבלים בג'נין: דובר החמאס בעזה, מושיר אל-מסרי, הגיב היום (שבת) לחיסול הלילי בג'נין של שלושת המחבלים מהג'יהאד האסלאמי שהיו בדרכם לבצע פיגוע, ואיים בתגובה פלסטינית חריפה כלפי ישראל.

אל-מסרי, שהתראיין לרשת "אל-מיאדין" הלבנונית המקורבת לארגון חיזבאללה, הצהיר כי "כל פעולה תיענה בתגובה", ואף הדגיש כי "המשוואה התהפכה". "האויב הישראלי יישא בכל ההשלכות של ההסלמה הזאת", הוסיף דובר החמאס, והזהיר את ישראל מהמשך מדיניות החיסולים בשטחי יהודה ושומרון.

לאחר מכן, התייחס אל-מסרי לפיגועים בבאר שבע ובחדרה שהתרחשו בידי ערבים ישראלים, ואמר: "הכיבוש מקבל מטריה ממשטרים ערביים לבצע את הפשעים שלהם, ומנסה לעוות את המצפן של הפלסטינים בתוך השטחים הכבושים. אך, הוא אינו הצליח מכיוון שהם הוכיחו את הפלסטיניות שלהם". 

אל-מסרי הדגיש כי "הקדושים מאשרים את אחדות הדם, ההתנגדות אינה מוגבלת עוד לגיאוגרפיה מסוימת". לדבריו, "המבצעים הפלסטינים הבאים יהיו גדולים יותר, הכיבוש לא צריך לבחון את סובלנותנו, האצבעות שלנו על ההדק. התנועה העממית הפלסטינית שולטת במצב והכיבוש לא הצליח להכניע אותנו".

פעילות צה''ל בג'נין (צילום: באדיבות דו''צ)
פעילות צה''ל בג'נין (צילום: באדיבות דו''צ)

בהתייחסו לגינוי של נשיא טורקיה, רג'יפ טאיפ ארדואן, לפיגועים האחרונים, אמר: "כל גינוי של פעולות ההתנגדות אינן מתקבלות על הדעת". בהמשך, אל-מסרי התייחס לנורמליזציה ההולכת וגוברת בין מדינות ערביות במזרח התיכון עם ישראל: "כל המנהיגים הממהרים לנורמליזציה עם האויב צריכים לבדוק את עצמם. תמיכתם של אנשים מסוימים ביישות הכיבוש תביא בושה לבני עמם".

כזכור, לאחר הפעילות הלילית, במסגרת פעילות משותפת של צה"ל, ימ"מ ושב"כ בכפר שוויכה שבמרחב החטיבה המרחבית מנשה, עצרו הכוחות מחבל החשוד כחבר בחוליית המחבלים שחוסלו. המעצר בוצע לאור יום ועל פי ההערכה כי המבוקש יבקש להגיב על חיסול החולייה באמצעות פיגוע נוסף. בנוסף, לוחמי היחידה איתרו נשק מסוג M16 ותחמושת אשר היו ברשותו.