הרמטכ"ל רב אלוף אביב כוכבי נשא היום (שני) דברים בטקס החלפת מפקד חיל האוויר, הנערך לרגל פרישתו של האלוף היוצא עמירם נורקין וכניסתו לתפקיד של אלוף תומר בר. במהלך הנאום התייחס כוכבי לחזית מול איראן והתעצמותה הגרעינית ואמר כי "למערך האווירי נוספו משימות רבות בעשורים האחרונים, במהלכן הגנה אווירית, מערכה בין מלחמות, פעולה במעגל שני ומוכנות לפעולה באיראן שנמצאת בתהליך הכנה מואץ".

יירוט מל"ט איראני ב-2021 - דובר צה"ל

בדבריו, הרמטכ"ל ציין גם את האווירה המתוחה בעקבות המצב הביטחוני וטען: "לפחות עשרה פיגועים נמנעו בשבועיים האחרונים. זה בזכות יכולת המודיעין והמבצעים שלנו. גם ברגעים אלו ממש, אנחנו ממוקדים בסיכול פיגועים נוספים. זו משימתו העיקרית של צה"ל כרגע, נפעל בכל מקום, ככל שיידרש ובכל השיטות כדי להפסיק את הטרור".

עוד אמר כוכבי כי "אנו מגדילים ומשכללים את היקף הפלטפורמות האוויריות לסוגיהן, מגדילים את היקף החיישנים מהאוויר, ומגדילים באופן חסר תקדים את היקף החימושים. כל אלו אמורים לממש ביום פקודה מהלומות אש מדויקות, קצב תקיפה והשמדה גבוה במיוחד, שחלק מרכזי ממנו ילווה את התמרון, ובכך יממש את עקרון השותפות ויהפוך את חיל האוויר לשותף מלא למשימות התמרון ולהישגיו".

"לרצף התקיפות שהחיל הוביל יש השפעה מכרעת במניעת ההתבוססות של הכוחות האיראנים בסוריה, במניעת הקמתו של כוח חיזבאללה בדרום רמת הגולן, במניעת התעצמות של אויבנו במערכות נשק מתקדמות ובסיכול ישיר ומיידי של איומים שהיו אמורים לחדור למדינת ישראל ולפגוע באזרחיה", סיכם הרמטכ"ל.

אמירותיו של כוכבי מצטרפות לדברים שאמר היום שר הביטחון בני גנץ ב-103FM, בראיון לבן כספית ואריה אלדד, שם מסר כי "איראן היא איום פוטנציאלי ובטחוני למדינת ישראל. אנחנו לא צד בהסכם, אנו מנסים להשפיע ככל האפשר. קיבלנו תזכורת באוקראינה שאין למדינה ברירה אלא להיות מסוגלת להגן על עצמה".