במשטרה נערכו אמש (שני) לעוד ערב מתוח בשער שכם שבירושלים. כמו בלילות הקודמים, מאות צעירים פלסטינים התגודדו במקום, לאחר שבירת צום הרמדאן. למרות השקט היחסי, שני בני אדם נעצרו במקום, האחד בעקבות הפרת סדר והשני בחשד להסתה.

הערב נפתח עם ניסיון להפר את הסדר, כאשר עשרות מתפללים צעירים קראו קריאות גזעניות, אך נעצרו על ידי השוטרים. כעת, הושב הסדר וישנו שקט במקום.

עם תחילת חודש הרמדאן ובעקבות גל הפיגועים המשטרה ערוכה בכוננות מוגברת לכל תרחיש אפשרי. זאת כאשר בחודשיים הקרובים צפויים חגים נוספים, בהם הפסח והפסחא, ועוד כמה תאריכים "רגישים". "אנחנו במצב של דריכות גבוהה מאוד לנוכח שורה של אירועים ששילבו אותנו לתוכה ולנוכח מודיעין שהוא לא שלם עדיין", אמרה  ניצב סיגל בר צבי, ראש אגף המבצעים במשטרה. "המטרה שלנו היא להנמיך את גובה הלהבות ולדאוג להקטין את מידת הנפיצות".

בר צבי התייחסה ליום השנה למבצע שומר החומות וציינה: "הטריגרים שהיו לפני המבצע קיימים גם עכשיו. נדרש ניצוץ, שלא בהכרח יש לנו מודיעין בנוגע לו, כדי להצית את השטח". בתוך כך, בפעילות משותפת לבלשי תחנת עיירות ולוחמי מג"ב בזרוע נגב בוצע חיפוש במתחם בית בלקיה, ובמהלכו נחשף בעומק האדמה מצבור אמצעי לחימה שהוסתר בתוך שתי חביות.  

אתמול, הערב שנפתח בצורה יחסית נורמטיבית, הסתיים עם עשרה עצורים, לאחר שנפתחה הפרת סדר אלימה. צעירים ערבים החלו לתקוף שוטרים בברוטאליות, השליכו לעברם חפצים וניסו לפגוע בהם בכל דרך.  כוח של מג"ב ושוטרים הצליח להשתלט על מפרי הסדר ובאמצעות ציוד לפיזור הפגנות, בוצע מעצרם של 10 חשודים והם נלקחו לחקירה בתחנה בחשד לתקיפת שוטרים.