"אין תקציב": גל הפיגועים בשבועות האחרונים ממשיך להעלות את החשש מפני פריצות בגדר ההפרדה, מהם לכאורה חודרים מפגעים פוטנציאליים. ראש המועצה האזורית גלבוע, עובד נור, שוחח הבוקר (שלישי) עם יואב מינץ ברדיו צפון 104.5fm, לאחר שהתעורר חשש מפריצות משמעותיות בגדר ההפרדה באזור צפון השומרון, סמוך ליישובים שתחת שליטת המועצה האזורית.

"אנחנו עוסקים בזה כבר יותר משלוש שנים", אמר תחילה. "כינסנו ישיבת מליאה עם יו"ר מרכז השלטון האזורי שי חג'ג', על אחת הפרצות בגדר, למפגיע, להתרות ולהתריס ולגרות את מערכת הביטחון לבוא ולהתיחס לתקן את הפרצות האלה. פעם אחר פעם אחר פעם אחר פעם אנחנו מקבלים תשובות עגומות ועצובות שאין תקציב שזה לא בסדר עדיפויות. אנחנו מתריעים שהמחיר יהיה מחיר דמים והכתובת על הקיר".

"מדינת ישראל חושבת שהיא מנהלת מדיניות של שקט ביטחוני-כלכלי", הוסיף. "בימים כשיגרה במעבר ג'למה אצלנו, עוברים כ-4,000 איש ביום, בפרצות עוברים בערך 40 אלף איש ביום. רוב השב"חים הפלסטינים שבאים להתפרנס, עוברים לא דרך המעברים המבוקרים, תחת עינה הפקוחה של מדינת ישראל אבל אף אחד לא באמת בודק מה קורה". 

גדר ההפרדה בבית לחם (צילום: רויטרס)
גדר ההפרדה בבית לחם (צילום: רויטרס)

לגבי התקצוב שניתן לפתרון הבעיה, טען: "לפני שבועיים בפגישה של ראשי רשויות הרמטכ"ל אמר לנו שבניגוד למה שהבנו בפעם הקודמת, גם ב-2022, זה לא תוקצב ע"י מערכת הביטחון, ואין כוונה לסגור את הפרצות".

הוא המשיך: "כולנו מבינים שכל מה שעובר לשלב של גניבות חקלאיות ואירועים פליליים, פריצות לבתים, בקלות גם יכול להפוך לאירועי פח"ע. כל מי שמתכוון יכול לנצל את המעבר הזה להעביר גם כלי נשק, ואכן עוברים כלי נשק ברמה היומית. לא צריך להתפלא אם מתישהו יעבור מחבל, ולא משנה אם במרכז הארץ או בפריפריה כאן בגלבוע".