שר הביטחון, בני גנץ, שוחח הערב (שלישי) עם יו"ר הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס. מלשכתו של שר הביטחון נמסר כי גנץ ביקש לברך אותו ואת הציבור הפלסטיני לרגל חודש הרמדאן.

עוד נמסר כי בשיחה בין השניים אמר שר הביטחון גנץ, כי החגים צריכים להיות זמן של שלום ושלווה, ולא של טרור, וכי ישראל רואה בחומרה את הפיגועים שגבו את חייהם של 11 בני אדם בשבועיים האחרונים ותמשיך לפעול בעוצמה למניעת פגיעה באזרחים ובכוחות הביטחון. כמו כן, גנץ הביע את הערכתו על הגינוי שהוציא אבו מאזן לפיגוע בבני ברק, והדגיש בפניו, כי ישראל נכונה להרחיב את הצעדים האזרחיים בחודש הרמדאן ולאחריו, ככל שהיציבות הביטחונית תאפשר זאת.

השיחה בין השניים התרחשה לאחר שמתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף רסאן עליאן, הודיע מוקדם יותר כי בתום הערכת מצב ביטחונית בראשות שר הביטחון אושרו ההקלות לתקופת הרמדאן.

שר הביטחון אישר כניסה של פלסטינים להר הבית לתפילות יום השישי. כניסת נשים תתאפשר בכל הגילאים וילדים עד גיל 12 תתאפשר ללא צורך בהיתר קיים. הכניסה לגברים בגילאי 50 ומעלה תתאפשר ללא היתר קיים ולגברים בגילאי 40 ומעלה תהיה בכפוף להיתר קיים. בנוסף, לרגל הרמדאן, אישר שר הביטחון גנץ ביקורי משפחות בישראל לקרבה ראשונה עבור פלסטינים תושבי יהודה ושומרון, בימים ראשון עד חמישי.

הר הבית (צילום: ג'מאל עוואד, פלאש 90)
הר הבית (צילום: ג'מאל עוואד, פלאש 90)


עוד הוחלט, כי תתקיים הערכת מצב נוספת בשבוע הבא בסופה יוחלט האם לאשר הרחבה של הצעדים לאישור יציאה לביקורי משפחה, זאת בהתאם למצב הביטחוני. במתאם פעולות הממשלה בשטחים מציינים כי בשנתיים האחרונות לא ניתנו הקלות בשל מגיפת הקורונה.

במהלך החודש יורחבו שעות הפעילות במעברים בכדי לתת מענה מיטבי למבקרים. עוד נמסר כי אלוף רסן עליאן עדכן את בכירי הרשות הפלסטינית ואת הגורמים הרלוונטיים בקהילה הבינלאומית על הצעדים והמחוות לרגל החג.

ההחלטה על מתן ההקלות מתרחשת במקביל לגל הטרור הקטלני בחודש החולף, במהלכו נרצחו 11 בני אדם בפיגועי דקירה וירי בערי ישראל ובאזור ירושלים, ובמקביל לעימותים האלימים בשער שכם שבירושלים.