לאחר הפיגוע בלב תל אביב: ראש הממשלה נפתלי בנט עודכן בהתפתחויות במהלך הלילה באופן שוטף. בשעה 08:30 (שישי) קיים ראש הממשלה הערכת מצב נוספת בהשתתפות שרי הביטחון והבט"פ וראשי מערכת הביטחון. בתוך כך, ראש הממשלה נפתלי בנט, שר הביטחון בני גנץ והשר לביטחון פנים עמר בר לב מוסרים הצהרות לתקשורת.

ראש הממשלה בנט: "זה יום קשה, ראשית אני מבקש לשלוח תנחומים למשפחות הנרצחים תומר מורד ואיתם מגיני ז"ל ולאחל החלמה לפצועים. שוחחתי הבוקר עם אביו של תומר ז"ל, שסיפר לי בכאב נורא על בנו. הנרצחים הם הפנים היפות של הארץ שלנו, רבותיי, בסיומו של לילה ארוך כוחותינו שמו את ידיהם על המחבל וחיסלו אותו. ככה מצופה מלוחמינו".

"אני מבקש לשבח את שב"כ, משטרת ישראל , לוחמי צה"ל הימ"מ על פעולה נחושה ומהירה. לולא היו תופסים אותו האירוע יכול היה להתגלגל. מדובר במחבל בן 29 מג'נין, היה מי שסייע לו גם בהתארגנות וגם בהשגת האמל"ח. כל מי שסייע למחבלים צריך לדעת שהמחיר שישלם יהיה קשה מנשוא", הוסיף בנט.

עוד הוא אמר כי "ראיתי את אביו של המחבל מסית לעוד אלימות, ראינו את חלוקת הממתקים בג'נין ובעזה אלו האנשים שאנחנו מתמודדים איתם. זה לא יחידים, רצונם הוא לשבור את אחיזתנו בארץ, לעולם לא נישבר. האירוע בתל אביב הסתיים אבל אנחנו לא מורידים את רמת הדריכות בארץ. קיימנו הערכת מצב הבוקר עם גנץ ובר לב וראשי מערכת הביטחון, מאפשרים חופש פעולה לכל כוחות הביטחון על מנת למגר את הטרור, לא יהיו מגבלות למלחמה הזאת. אזרחים יקרים אנחנו בתקופה קשה מאתגר וייתכן שגם ממושכת. האינתיפאדה השנייה נמשכה מספר שנים אבל ניצחנו".

"גם הפעם ננצח, פיגועי יחידים הם בהחלט אתגר גדול לביטחון אבל נעמוד בו. ימצאו כל הזדמנות לפגוע בנו. תראו, מאנשים שחוגגים רצח יהודים באמצעות חלוקת יהודים אין לי ציפיות אבל צריך להיות ציפיות מעצמנו, אנו כעם, כמדינה נצטרך אורח רוח, ערנות של כולנו, אבל מעל הכל אמונה גדולה בצדקת דרכנו בארץ. נילחם בטרור ביד קשה וננצח, זה אפשרי, טרור אינו גזרת גורל ועליו ההיסטריה היא לא תוכנית פעולה. אני קורא לכלי התקשורת - תגלו אחריות. לא לזרוע פניקה מיותרת בציבור, זה לא תוכנית ריאליטי אלא החיים שלנו .כושר העמידה שלנו כעם הוא חיוני, ליבת הכוח שלנו בזמנים כאלה הוא האחדות, אנחנו נעמוד יחד ובעזרת ה' גם הפעם ננצח", סיכם ראש הממשלה.

שר הביטחון גנץ: "אזרחי ישראל, אנחנו נמצאים בתקופה מאתגרת, מול רצף אירועי טרור בתוך המדינה, לצד רגישות מבצעית ודריכות, אני מבקש להוקיר הערכה לכל הגופים שפועלים מסביב לשעון על מנת לסכל פיגועים ולהתמודד איתם. מדינת ישראל היא המדינה החזקה ביותר באזור, אויבינו יודעים זאת ומרגישים זאת. צהל ויתר כוחות הביטחון יפעילו את כלל מערכות המודיעין, ההתקפיות וההגנתיות שיגדעו את הגל הזה כמו גם לתבוע מחיר ממשלחיו".

"במקביל, נשמר את כלל מערך המוכנות המבצעית מול יתר הגזרות לכל מה שלא יהיה. מבקש לשלוח החלמה מהירה לפצועים ותנחומים למשפחות ההרוגים. החברה הישראלית לצערי למודת מלחמות וגלי טרור. תמיד ניצחנו ביד ברזל מבצעית ובאגרוף ברזל ישראלי.  גם הפעם, אני קורא לכלל האזרחים לקיים את שגרת חייהם ככל שניתן. הדריכות מתחייבת, אך ניצחוננו יהיה גם בשמירה על החוסן הישראלי. המשך שגרת החיים שלנו ככל שניתן היא התבוסה של הטרור", אמר. 

אזור הפיגוע, רחוב דיזינגוף בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)
אזור הפיגוע, רחוב דיזינגוף בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)

עוד הוא הוסיף כי "הרמדאן צריך להיות חודש של פולחן דתי ובילוי משפחתי.  אני מאמין שכך חושבים מרבית הפלסטינים, שהטרור פוגע בהם ובאינטרסים שלהם.  כך גם אזרחי ישראל המוסלמים. טוב עשתה הרשות הפלסטינית שגינתה את הפיגוע, הדרישה שלי ממנה היא שלצד הגינויים יורחבו הפעולות נגד מחוללי הטרור, בכל הגזרות. צה"ל, השב"כ והמשטרה ימשיכו לפעול בעוצמה רבה מאוד מול הטרור, ויגבירו את הפעולות בשטח.  ביצענו כבר כ-200 מעצרים, ואם יידרש יהיו אלפים. איננו מענישים ציבור – אבל הביטחון קודם לכל".

שר הביטחון סיכם: "אזרחי ישראל, אנחנו חזקים מהטרור ומבני העוולה שמבצעים אותו, ואנחנו ננצח ביחד: באמצעות כוחות הביטחון, באחריות לאומית ובערבות הדדית".

השר לביטחון פנים בר-לב: "אזרחי ישראל ותושבי ת"א עברו לילה מתוח וקשה. כוחות הביטחון פעלו במהלך הלילה במהירות ובמקצועיות כאשר איתרו את המחבל, וחיסלו אותו. בשבועות האחרונים נמצאת ישראל תחת מתקפת טרור של רוצחים צמאי דם. זו תקופה רגישה בה פועלים כוחות הביטחון בכל הגזרות כדי לבלום את גל הטרור הזה".

"שוטרי משטרת ישראל צהל והשב"כ חותרים למגע ומסכלים ניסיונות פיגוע רבים שמטרתם להגיע למרכזי הערים. אנו נגיע לכל בית, לכל מסתור ונפעל בכל מקום כדי למגר את הטרור. לא נאפשר לאף מחבל או מי שמסייע לו לחיות רגע אחד בשקט, ונניח עליהם את היד, חיים או מתים", הצהיר בר לב.

שר הבט"פ המשיך: "אנו נמצאים בתקופת הרמדאן שהיא רגישה מאוד, אין כוונה לפגוע בשגרת החיים של מי שמבקשים למלא את המצווה הדתית שלהם או להמשיך לעבוד כרגיל אבל נפעל בעוצמה נגד כל מי שמנצל זאת להוציא לפועל פיגועי טרור. מבקש להודות לכוחות משטרת ישראל שעושים ימים כלילות כדי לשמור על עצנו, עושים זאת במסירות ותוך סיכון חייהם ולמברה הצער לא פעם אף נופלים תוך שהם חותרים למגע ופוגעים במחבלים".

השר לביטחון פנים, עמר בר-לב בזירת הפיגוע עם מפקד מחוז תל אביב, ניצב עמי אשד (צילום: דוברות המשטרה)
השר לביטחון פנים, עמר בר-לב בזירת הפיגוע עם מפקד מחוז תל אביב, ניצב עמי אשד (צילום: דוברות המשטרה)

ראש הממשלה נפתלי בנט קיים הערכת מצב לאחר הפיגוע שאירע אמש בתל אביב, בהשתתפות שר הביטחון, השר לביטחון פנים, הרמטכ"ל, ראש השב"כ, מפכ"ל המשטרה, ראש המל"ל, המזכיר הצבאי ובכירים נוספים. ראש הממשלה הנחה לבדוק את המעורבות של סביבתו הקרובה של המחבל באירוע, ולפעול בהתאם כלפי כל מי שסייע או ידע על כוונותיו האלימות. עוד הנחה רה"מ להותיר את מעבר גלבוע (ג׳למה) סגור בשלב זה עד להודעה חדשה, במטרה לבודד אפשרויות תנועה מהעיר ג׳נין ואליה.

בתוך כך, רה"מ בנט צייץ בחשבון הטוויטר וכתב: "אני מברך את כוחותינו שהצליחו למצוא את המחבל הנמלט, ולחסלו. אנחנו שומרים על דריכות מקסימלית, בתוך תל אביב ובכל הארץ, מחשש לאירועים נוספים או פיגועי חקיינות".

שר החוץ וראש הממשלה החליפי, יאיר לפיד, הגיב לפיגוע בתל אביב ואמר: "נלחם בטרור יחד, נכה במחבלים השפלים בכל מקום שהם יסתתרו, נמצא את שולחיהם וסייעניהם בכל מקום ולא ננוח עד שהשקט יחזור לרחובות. הלילה היכה טרור רצחני בלב העיר תל אביב".

לפיד הוסיף: "צעירים ישראלים שלא עשו רע לאיש נרצחו רק משום היותם ישראלים. הטרור הזה הוא פרי מורעל של הסתה מתמשכת מצד ארגוני טרור המונעים מאידאולוגיה של שנאה. נלחם בטרור ללא פשרות. הלב עם משפחות הנרצחים, אנחנו בוכים אתכם בבוקר הזה. אני שולח ברכת החלמה מהירה לפצועים, ומקווה שישובו מהר לביתם. הטרור לא ינצח אותנו. כולנו יחד במאבק הזה. מחזק את כוחות הביטחון הפועלים ימים ולילות ארוכים למען בטחון האזרחים".

שר הביטחון, בני גנץ, הגיב גם הוא לפיגוע וכתב: "תם ולא נשלם- שמנו את ידינו על המחבל הנתעב".

שר האוצר, אביגדור ליברמן, הביע תנחומים למשפחות הנרצחים וכתב: "אני שולח את תנחומיי למשפחות הנרצחים בפיגוע הנתעב והקשה אמש בתל אביב, ומייחל להחלמתם המהירה של הפצועים".

‏השר לביטחון הפנים עמר בר-לב: "פעולה נחושה ומקצועית של משטרת ישראל ולוחמי שב"כ הובילה הבוקר לחיסולו של המחבל שביצע אמש את הפיגוע בתל אביב. כל מי שינסה לפגוע או יפגע באזרחי ישראל - דמו בראשו. אני מודה לכלל כוחות  הביטחון שעסקו במהלך הלילה בחיפוש אחר המחבל, באיתורו ובחיסולו".

כזכור, לפנות בוקר, בתום מרדף של כוחות הביטחון, אותר וסוכל המחבל אשר ביצע את הפיגוע בתל אביב. המחבל, רעד חאזם, צעיר בן 28, תושב העיר ג'נין, שוהה בלתי חוקי בישראל, ללא עבר ביטחוני וללא שייכות לארגון טרור, אותר על ידי השב"כ כשהוא מסתתר בסמוך למסגד ביפו ובמהלך חילופי אש עם כוח לוחמי שב"כ וימ"מ, הוא נהרג במקום וללא נפגעים לכוחותינו.

נזכיר כי אמש, נרצחו שני אזרחים ונפצעו באורח קשה-אנוש ארבעה נוספים, בעוד יושבים בבר ברחוב דיזנגוף בעיר. המחבל, חמוש באקדח, נטמע בהמון, ירה לעבר היושבים ונמלט למקום לא ידוע. במשך שעות סרקו כוחות משולבים את העיר, בניסיון למצוא אותו. לבסוף, סמוך לשעה 06:00, התקבלה ההודעה אודות חיסולו.