כוחות הביטחון מסרו הבוקר (שישי) כי המחבל שביצע את הפיגוע הרצחני בתל אביב הוא רעד חאזם, צעיר בן 28, תושב העיר ג'נין, שוהה בלתי חוקי בישראל, ללא עבר ביטחוני וללא שייכות לארגון טרור. כעת, כוחות המשטרה, השב"כ והימ"מ עסוקים בחיפושים אחר סייענים ככל שישנם כאלה. המחבל חוסל סמוך לשעה 06:00, כאשר כוחות הביטחון דיווחו על כך שהוא אותר כשהוא מסתתר בסמוך למסגד בעיר. הוא חוסל במהלך חילופי אש שהסתיימו למרבה המזל ללא נפגעים לכוחותינו.

במשטרה ובשב"כ עוד לומדים ומתחקרים את אירוע הירי אמש במרכז תל אביב. חמש שניות בדיוק ארך הירי הרצחני בו נהרגו שני בני אדם ונפגעו 12 נוספים והמחבל הצליח להימלט מהזירה ולהיעלם למשך תשע שעות בקירוב. במשך שעתיים לשב"כ בעיקר, ולמשטרה לא היה מידע אודות זהותו של המחבל והחיפושים אחריו נערכו בתוך ערפל כבד.

יחד עם זאת, תוך דקות הגיפו את האזור כאלף שוטרים, לוחמי ימ"מ ומג"ב וכן כוחות שב"כ וצה"ל. אלו החלו לסרוק בית בית ולהתמודד עם שבבי מידע ולעיתים מידע לא אחראי ובכל זאת מנעו מהמחבל אפשרות להיעלם או להתרחק מהאזור. כאמור, לפנות בוקר לאחר שהסתתר במסגד ביפו הגיע המידע הרלוונטי ובתום קרב יריות הוא חוסל .

המחבל שחוסל (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')
המחבל שחוסל (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

נזכיר כי הפיגוע אירע סמוך לשעה 21:00 ברחוב הומה האדם דיזנגוף בתל אביב. המחבל נטמע בין יושבי המקום ולפתע פתח בירי ורצח שני אנשים. ארבעה נוספים נפצעו באורח קשה-אנוש בפיגוע, ובמשך שעות עמלו כוחות הביטחון על מנת לאתרו.