שני הישראלים שנרצחו אמש (חמישי) בפיגוע הירי ברחוב דיזנגוף בתל אביב הם איתם מגיני ותומר מורד, בני 27 במקור מכפר סבא, שהגיעו לבר "אילקה" יחד ובילו במקום. בפיגוע נפצעו עוד 15 בני אדם. 

משפחותיהם של הנרצחים מתגוררות בכפר סבא, בעוד שניהם עברו להתגורר בתל אביב, ככל הנראה היו גם שותפים לדירה. ההערכה הגוברת שאחד מהם אפילו עבד בבר, ייתכן והשני הגיע אליו לעבודה.

תומר מורד ז''ל (צילום: שימוש לפי סעיף 27 א')
תומר מורד ז''ל (צילום: שימוש לפי סעיף 27 א')

איתם מגיני ז''ל (צילום: שימוש לפי סעיף 27 א')
איתם מגיני ז''ל (צילום: שימוש לפי סעיף 27 א')

מעיריית כפר סבא נמסר: ״עיריית כפר סבא מרכינה ראש בכאב גדול ומשתתפת בצערם הכבד של משפחות הנרצחים בפיגוע אתמול בתל אביב. המשפחות מלוות מאז הלילה על ידי עובדים סוציאליים מאגף שירותים חברתיים-קהילתיים, המעניקים להם את כל הסיוע הנדרש. העיר כפר סבא כולה מחבקת את המשפחות ושולחת איחולי החלמה לפצועים״.

ראש עיריית כפר סבא רפי סער: ״אבל כבד ירד על עירנו, התעוררנו לבוקר קשה מנשוא, עם הידיעה הקשה על הירצחם של שני בני העיר היקרים שלנו - איתם מגיני ותומר מורד בני ה-27, חברי ילדות שגדלו והתחנכו בכפר סבא עירנו, מטובי בנינו.  לבי עם משפחות הנרצחים, משפחות יקרות ואהובות. התחושות קשות ומעורבות בכעס, תסכול וכאב. אין מלים ואין נחמה למי שאיבדו את ילדיהם.  אנחנו נתמוך במשפחות ונעשה הכל על מנת לשמור על חיינו ולהמשיך במאבק עד שננצח, כי אין לנו ברירה ואין לנו ארץ אחרת. אני מאחל החלמה מהירה לפצועים ושולח תנחומים בשם העיר כולה למשפחות הנרצחים. לא נתפס והלב נשבר״.

שר החוץ יאיר לפיד פרסם זמן קצר לאחר פרסום שמות הנרצחים כי תומר הוא קרוב משפחתה של אחת מיועצותיו: "באחת בלילה דיברתי ארוכות עם דנה, היועצת שלי. עשר שנים אנחנו עובדים יחד. גם חברים. אחד מהנרצחים הוא תומר, אח של הגיס שלה. בחור מקסים בן 27. בבוקר קמתי לתוצר הזה של מכונת הרעל. רק ביחד ננצח. את הטרור, גם את השנאה שמפיצים פה".

מאוניברסיטת תל אביב נמסר: "האוניברסיטה מבכה את מותם של שני סטודנטים של האוניברסיטה בפיגוע הטרור אמש במרכז תל אביב. תומר מורד ז"ל סטודנט שנה ד' להנדסת מכונות, ואיתם מגני ז"ל סטודנט שנה ג' למדעי המוח בשילוב פסיכולוגיה ומדעי המחשב. קהילת האוניברסיטה שולחת תנחומיה למשפחות האבלות ומחזקת את סגל המרצים וחבריהם לכיתה שאיבדו תלמידים וחברים אהובים ומוערכים.

"זו שעה קשה, שעת מבחן, לכולנו בקהילת האוניברסיטה ובמדינה כולה. יחד נעמוד למול גל הטרור ונשמור על חוסננו ולכידותנו כקהילה וכחברה, המקפידה על פתיחות, כבוד הדדי ובטחון אישי לכל חבריה", הוסיפה.

מודעת האבל של איתם מגיני שנרצח בפיגוע בתל אביב (צילום: ללא)
מודעת האבל של איתם מגיני שנרצח בפיגוע בתל אביב (צילום: ללא)

מודעת האבל של תומר מורד ז''ל שנרצח בפיגוע בתל אביב (צילום: ללא)
מודעת האבל של תומר מורד ז''ל שנרצח בפיגוע בתל אביב (צילום: ללא)

רקטור אוניברסיטת תל אביב, פרופ' מרק שטייף מסר: "אוניברסיטת תל אביב כולה מרכינה ברגעים אלו את ראשה, ומשתתפת בצער משפחות מורד ומגני. איבדנו אתמול שני סטודנטים יקרים שלנו והכאב הוא רב. חוסנה ולכידותה של האוניברסיטה נמדדים גם בימים עצובים אלו, ואני בטוח שביחד נצליח להתגבר על האובדן, בתקווה לימים טובים יותר".