איתם מגיני ותומר מורד נרצחו בפיגוע בתל אביב, בעת שישבו לבלות ברחוב דיזינגוף. היום (שישי) משפחותיהם וחבריהם, מתקשות לעכל כי כבר לא יזכו לראות את פניהם. איתם, בן ה-27 הותיר מאחוריו גם ארוסה, איילה, עמה התארס רק בחודש שעבר. תומר עצמו תכנן להתארס בקרוב גם הוא.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

אמא של איילה, ליאה, מסרה: "אנחנו מרוסקים כולנו. הם התחילו לעשות רשימות של החתונה. כבר קבעו לראות מקומות. אתמול היה בחדשות שהיה פיגוע ואיילה ידעה שהוא בפאב. היא התקשרה אליו והוא לא ענה. גם אני התקשרתי והוא לא ענה. ידענו שאם הוא לא מתקשר לומר לה שהוא בסדר אז קרה משהו. נסעתי לאיכילוב וביקשו לראות תמונה שלו, כי לא היו עליו מסמכים. לפי הפרצוף שלהם הבנתי. במקום חתונה תהיה הלוויה".

איתם מגיני ותומר מורד ז''ל (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')
איתם מגיני ותומר מורד ז''ל (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')

חגי, סבו של איתם: "איתם ילד שאין כדוגמתו. היה הרוח החיה של המשפחה. שמחת חיים פורצת. גרם לכולם להתאהב בו מיידית. מלא בשמחת חיים. שירת בצבא בצוללות. היה שנה שלישית באוניברסיטה בחוג מיוחד של גאונים, במחשבים ומדעי המוח. לפני חודש אמר לנו שהוא התארס עם חברתו איילה, שזה חודש וחצי אחרי שאחותו התארסה. הם כבר עשו רשימות".

ההתכתבות האחרונה בין איתם לסבו (צילום: באדיבות המשפחה)
ההתכתבות האחרונה בין איתם לסבו (צילום: באדיבות המשפחה)

לאונרדו רומנו, חבר של איתם ותומר: "אין לי מילים. הם היו אנשים שהיו זהב. חברי אמת. ואני פשוט רוצה שנזכור את הדברים הטובים שלהם. קבענו להיפגש איתם שם. קבענו שם. בדרך הבנתי שיש אירוע בתל אביב. ניסינו לתפוס אותם בטלפון והם לא ענו. הבנו שקרה משהו. אני גר בבאר שבע אז באתי קודם להורים בכפר סבא ואז נסעתי לשם. לקחו לי שני חברים".

חבריהם המשותפים של איתם ותומר סיפרו לוואלה! כי "הם היו מסמרים שאוהבים את החיים. כולם סביבם, הם הדבק". עוד סיפרו החברים כי כששמעו על הפיגוע ניסו ליצור איתם קשר אך הם לא ענו. "נסינו בכל הדרכים האפשריות, כל מה שאפשר, וקיווינו שזה לא הדבר הנורא הזה"

עוד הם הוסיפו וסיפרו על שני החברים הטובים: "שניהם היו יחד כל הזמן, טסו לכל מקום יחד, תמיד צחקו ,חייכו, הם היו סטודנטים וגרו בתל אביב. לא מאמינים שבסוף גם הלכו יחד. אי אפשר לעכל. אין מילים לדבר נורא כל כך. טרגדיה. איתם התארס לפני שלושה שבועות . תומר היה מתארס בקרוב. הוא תמיד אמר שיציע בסוף התואר שזה בעוד שלושה חודשים".

נשיא המדינה יצחק הרצוב שוחח עם ראש עיריית כפר סבא רפי סער ואמר לו: ״אסון נורא פקד את העיר כפר סבא ואת המשפחות. אני מחבק אותך ואותם ואת כל תושבי כפר סבא ושולח את תנחומיי להורים״. 

ראש העיר רפי סער הודה לנשיא על שיחת הטלפון ועל התנחומים והוסיף: ״שני ילדים מדהימים, חברים טובים, מלח הארץ. זה אסון נוראי, ראיתי את החברים שלהם נאספים ובוכים וזה בלתי נתפס״.