אלפי שוטרים ולוחמי מג"ב עם כוחות תגבור משטרתיים נפרסו החל משעות הבוקר המוקדמות היום (שישי) ברחבי ירושלים, זאת לאחר הפיגוע הקשה אמש בתל אביב ובעקבות יום השישי הראשון של חודש הרמדאן.

מהמשטרה נמסר כי הפעילות וההיערכות המבצעית המיוחדת, בוצעה לצד משימות השגרה של משטרת מחוז ירושלים במתן שירות לתושבי העיר והבאים בשעריה ותוך שמירה על שלומם וביטחונם. ההכנות הרבות שבוצעו במשטרה, לצד ההערכות והפעילות המבצעית הרחבה במעברי עוטף ירושלים, אפשרה כניסה של מתפללים רבים משטחי איו"ש להר הבית בהתאם למדיניות הדרג המדיני, וכן את הזרמת התנועה בתחבורה הציבורית מהמעברים לעיר העתיקה ובחזרה.

תפילות יום השישי הסתיימו כמעט ללא אירועים חריגים, למעט קריאות לאומניות שנשמעו. כ-55 אלף מתפללים נרשמו בשטח ההר. במהלך הערב יתקיימו עוד מספר תפילות שגרתיות, לא צפויים אירועים חריגים אולם כאמור הכוחות עדיין פרוסים באזור ירושלים, העיר העתיקה ומזרח העיר, כאשר כרגע נשמר השקט בבירה.

תפילה בהר הבית (צילום: REUTERS/Ammar Awad)
תפילה בהר הבית (צילום: REUTERS/Ammar Awad)

מוקדם יותר היום, התקיימה הערכת מצב מיוחדת בראשות מפכ״ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי ומפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג׳מן שפיקד על ההיערכות, יחד עם מפקד מג״ב, ראש אגף המבצעים, ראש אגף חקירות ומודיעין, נציגי סגל הפיקוד הבכיר של המשטרה ומפקדים נוספים.