לאחר הפיגוע ברחוב דיזנגוף בתל אביב, הוחלט בצה"ל, לאחר הערכת מצב, על פעולות לתגבור כוחות ופעילות של הצבא, בעיקר במיקוד סיכול בשומרון, עיבוי כוחות בקו התפר ותגבור של המשטרה בעורף. 

כמו כן, ציינו בצה"ל כי בהמשך לפיגוע הירי בתל אביב אמש, הנחה הרמטכ"ל לתחקר את כלל ההיבטים המודיעיניים והמבצעיים שהובילו לאירוע ולבצע למידה מאופן הסיוע שבוצע על ידי יחידות צה"ל במרדף אמש כנגד המחבל.

הערכת המצב המבצעית התקיימה הבוקר בראשות הרמטכ״ל, רא״ל אביב כוכבי, ובהשתתפות סגן הרמטכ"ל, סגן ראש השב"כ, ראש אגף המבצעים, מתאם פעולות הממשלה בשטחים, מפקד פיקוד המרכז ומפקדים נוספים. 

מדובר צה"ל נמסר כי "בהערכת המצב, נדונו מאמצי ההגנה באזור והוגדרו שלבי המוכנות של צה״ל להמשך. הרמטכ״ל הנחה על ביצוע מידי של מספר צעדים במטרה להמשיך ולחזק את ההגנה במרחב התפר ולהגביר את פעילויות הסיכול במרחב צפון השומרון.

בפתח דבריו הרמטכ"ל הגדיר את היעדים הבאים: מניעת פיגועים באזור יהודה ושומרון, סיכול מפגעים היוצאים מאזור יהודה ושומרון והמשך הסיוע למשטרת ישראל", נמסר עוד מדובר צה"ל.

הרמטכ"ל כוכבי הנחה על הצעדים הבאים: הרחבת והגברת הפעולות ההתקפיות ביהודה ושומרון; מיקוד הפעילות בצפון השומרון, בכפרים שמהם יצאו המפגעים ובאנשים הסובבים אותם; המשך התגבור למשטרת ישראל; תגבור מאמץ ההגנה בתפר באמצעות כוחות מיוחדים, טכנולוגיות ותצפיות; בחינת הוספת כוחות מילואים במידת הצורך.