הרמטכ"ל, אביב כוכבי, התייחס הערב (שישי) לפיגוע הקשה אמש בתל אביב ואמר כי "הפיגוע אמש בתל אביב יצא משטח יהודה ושמרון, שטח התפר, וזאת האחריות שלנו- דבר שלא היה צריך לקרות. המשימה שלנו פשוטה מאוד - אנחנו צריכים לעצור את הטרור, אנחנו צריכים להחזיר את הביטחון ונעשה כל מה שאפשר וצריך, בכל זמן ומקום, כדי שהביטחון יחזור".

"אנחנו אחראים לניצחון - לדיוק ברמת האיסוף, הנחישות לחקור ולדווח, לסגור מעגל כמו שצריך. הניצחונות הקטנים הם עצירה של שוהים בלתי חוקיים - זה יכול להתפתח לכדי פיגועים, המבחן שלנו שלא יהיה אפילו פיגוע אחד. זה תלוי בנחישות שלנו. התקופה הזו תימשך שבועות רבים, ואנחנו נמשיך בפריסה המוגברת ככל שיערך. כולנו מתרכזים עכשיו במשימה הזו, בדגש על מרחב יו"ש - להפסיק את הפיגועים. נמשיך להקדיש את כל האמצעים שרק צריך, לפתח את המודיעין, להציב יחידות מכל הסוגים כדי לעמוד במשימה הזאת בצורה הטובה ביותר", הוסיף.

הרמטכ"ל במחנה עופר (צילום: דובר צה"ל)

מוקדם יותר היום, הוחלט בצה"ל, לאחר הערכת מצב, על פעולות לתגבור כוחות ופעילות של הצבא, בעיקר במיקוד סיכול בשומרון, עיבוי כוחות בקו התפר ותגבור של המשטרה בעורף. כמו כן, ציינו בצה"ל כי בהמשך לפיגוע הירי בתל אביב אמש, הנחה הרמטכ"ל לתחקר את כלל ההיבטים המודיעיניים והמבצעיים שהובילו לאירוע ולבצע למידה מאופן הסיוע שבוצע על ידי יחידות צה"ל במרדף אמש כנגד המחבל.

הרמטכ"ל כוכבי הנחה על הצעדים הבאים: הרחבת והגברת הפעולות ההתקפיות ביהודה ושומרון; מיקוד הפעילות בצפון השומרון, בכפרים שמהם יצאו המפגעים ובאנשים הסובבים אותם; המשך התגבור למשטרת ישראל; תגבור מאמץ ההגנה בתפר באמצעות כוחות מיוחדים, טכנולוגיות ותצפיות; בחינת הוספת כוחות מילואים במידת הצורך.