הפיגוע הרצחני בתל אביבלוחמי צה"ל ומסתערבים של משמר הגבול פעלו הבוקר (שבת) באזור העיר ג'נין, במחנה הפליטים של העיר ובכפרים הסמוכים. לוחמי צה"ל מסיירת גולני וכוחות הנדסה מיפו את ביתו של המחבל שביצע את הפיגוע בת"א לקראת בחינת האפשרות להריסת הבית. 

בנוסף, כוחות מיחידת דובדבן, ימ"ס, ומג"ב פעלו בכפרים הסמוכים לג'נין ועצרו שני מבוקשים במעורבות בפעילות טרור. הפעילות בוצעה על בסיס מודיעין של אגף המודיעין ושב"כ. במהלך הפעילות, התרחשו חילופי אש בין כוחות הביטחון למחבלים פלסטינים, ובמהלכם חוסל מחבל המשויך לג'יהאד האסלאמי. מחבל נוסף פונה לקבלת טיפול רפואי. אין נפגעים בקרב כוחותינון.

כוחות צה''ל בפעילות במרחב ג'נין (צילום: דובר צה''ל)
כוחות צה''ל בפעילות במרחב ג'נין (צילום: דובר צה''ל)

מדובר צה"ל נמסר: "לוחמי צה״ל ומשמר הגבול פועלים משעות הבוקר המוקדמות במרחב ג׳נין ובכפרים פלסטינים נוספים בצפון השומרון וביצעו פעילויות סיכול כנגד מחבלים חמושים אשר ירו לעברם. בתום קרבות הירי נהרג פעיל ג׳יהאד איסלמי פלסטיני ונפצעו מחבלים נוספים. אין נפגעים לכוחותינו. צה״ל ימשיך לבצע פעילויות סיכול ומעצרים בכל זמן ובכל מקום אליו יידרשו לוחמיו להגיע, וזאת בכדי למנוע פיגועים ולחזק את ביטחונם של תושבי מדינת ישראל".

בתוך כך, בסיומה של הערכת המצב בצה"ל, הוחלט על תגבור של שלוש פלוגות נוספות בקו התפר במרחב יהודה ושומרון החל מהיום.

בזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי הודיעו כי אחמד אל סעדי הוא המחבל שחוסל בחילופי הירי, וכי הוא השתייך לארגון. בכיר בג'יהאד האסלאמי איים על ישראל לאחר מות הפעיל: " "הכיבוש מנסה לשקם את התדמית לאחר הפיגוע בתל אביב, אני קורא לכל הגדרה המערבית להיות מאוחד בעימות".

המחבל אחמד אל סעדי שחוסל על ידי כוחות צה''ל בג'נין (צילום: רשתות חברתיות)
המחבל אחמד אל סעדי שחוסל על ידי כוחות צה''ל בג'נין (צילום: רשתות חברתיות)


כזכור, הרמטכ"ל, אביב כוכבי, התייחס אמש לפיגוע הקשה בתל אביב ואמר כי "הפיגוע אמש בתל אביב יצא משטח יהודה ושמרון, שטח התפר, וזאת האחריות שלנו- דבר שלא היה צריך לקרות. המשימה שלנו פשוטה מאוד - אנחנו צריכים לעצור את הטרור, אנחנו צריכים להחזיר את הביטחון ונעשה כל מה שאפשר וצריך, בכל זמן ומקום, כדי שהביטחון יחזור".

מוקדם יותר אתמול, הוחלט בצה"ל, לאחר הערכת מצב, על פעולות לתגבור כוחות ופעילות של הצבא, בעיקר במיקוד סיכול בשומרון, עיבוי כוחות בקו התפר ותגבור של המשטרה בעורף. כמו כן, ציינו בצה"ל כי בהמשך לפיגוע הירי בתל אביב אמש, הנחה הרמטכ"ל לתחקר את כלל ההיבטים המודיעיניים והמבצעיים שהובילו לאירוע ולבצע למידה מאופן הסיוע שבוצע על ידי יחידות צה"ל במרדף אמש כנגד המחבל.