לאחר פעילות צה"ל בג'נין, ארגוני הטרור בגדה המערבית ובעזה מאיימים על ישראל. דובר הג'יהאד האסלאמי בעזה, דאוד שיהאב, הצהיר היום (שבת) כי פעילות צה"ל בג'נין היא "תוקפנות שביצע בניסיון לשקם את תדמיתו להחילץ מהשפעת הטראומה שפקדה אותו במהלך הבמצעים המוצלחים". שיאהב הוסיף כי הפיגועים האחרונים חשפו את "האימפוטנציה וכישלון הכיבוש".

דובר הארגון הדגיש כי "המשך התוקפנות לא תביא לביטחון, וכי ההתנגדות על כל מרכיביה תתאחד בהגנה על הארץ המבורכת ולא תאפשר לאויב לעשות כרצונו מהעם הפלסטיני". במקביל, דובר חמאס בעזה, פאוזי ברהום, הדגיש כי "מרכזי העימות על הכיבוש חייבים להישאר פתוחים ומורחבים, עם כל צורות ההתנגדות, בכל הערים והכפרים בגדה המערבית". ברהום הוסיף: "אנו מצדיעים לנוער ההרואי של ג'נין שמבצע פעולות אמיצות שמגדירות את השלב הבא בסכסוך. אנו קוראים לכל צעירי הגדרה המערבית להגן על משפחות השהידים".

בתוך כך, כוחות צה"ל חיסלו היום בחילופי אש את המחבל אחמד אל סעדי, פעיל בזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי. בהודעה רשמית שהוציא הארגון נכתב: "אנו אבלים על מותו של השהיד הגיבור, מפקד השדה בחטיבת ג'נין". עוד נכתב כי "הקרב היום הוא התרחבות של הקרבות של עמנו. אנו צריכים ללכת באותה דרך שבה הלכו השהידים ולהמשיך בדרך ההתנגדות להגנה על ארצנו וקודשנו".

כאמור, לוחמי צה"ל ומסתערבים של משמר הגבול פעלו הבוקר באזור העיר ג'נין, במחנה הפליטים של העיר ובכפרים הסמוכים. לוחמי צה"ל מסיירת גולני וכוחות הנדסה מיפו את ביתו של המחבל שביצע את הפיגוע בת"א לקראת בחינת האפשרות להריסת הבית. 

בנוסף, כוחות מיחידת דובדבן, ימ"ס, ומג"ב פעלו בכפרים הסמוכים לג'נין ועצרו שני מבוקשים במעורבות בפעילות טרור. הפעילות בוצעה על בסיס מודיעין של אגף המודיעין ושב"כ. במהלך הפעילות, התרחשו חילופי אש בין כוחות הביטחון למחבלים פלסטינים, ובמהלכם חוסל מחבל המשויך לג'יהאד האסלאמי. מחבל נוסף פונה לקבלת טיפול רפואי. אין נפגעים בקרב כוחותינון.