כוחות צה"ל, שהורכבו מלוחמי יחידת אגוז, שייטת 13, סיירת גולני ויחידת מרעול פשטו הלילה (בין שבת לראשון) על הכפר יעבד ופעלו במרחב ג'נין. על פי דיווחים פלסטינים, במהלך הפעילות נרשמו חילופי אש בין הכוחות לפלסטינים שדיווחו על פצועים ועצורים. במהלך הפעילות עצרו שלושה מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור ופעלו לאיתור אמצעי לחימה בלתי חוקיים. במקביל, לוחמים מיחידת דובדבן פעלו בעיר טול-כרם ועצרו שני מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור.

עוד במהלך הפעילות בג'נין לוחמי סיירת גולני השיבו בירי בהיתקלויות למול מחבלים חמושים שפתחו באש מכלי רכב. אין נפגעים לכוחותינו. החשודים הועברו להמשך חקירת שב"כ. במהלך הלילה בפעילויות השונות של לוחמי צה"ל נעצרו ברחבי יהודה ושומרון והבקעה 20 חשודים.

בתוך כך, הבוקר הופעלה התרעה אוטומטית בשטח פתוח במרחב עוטף עזה. ככל הנראה מדובר בהתרעת שווא.

כוחות צה''ל פועלים בג'נין (צילום: דובר צה''ל)
כוחות צה''ל פועלים בג'נין (צילום: דובר צה''ל)

כתבנו טל לב רם אמר ב-103FM כי "היעד הבוקר הוא מעצרים של חשודים נוספים, את אביו ואחיו של המחבל עדיין מחפשים. זה לא 'חומת מגן' 2, אבל צה"ל צריך להעביר לחץ. המשטרה בינתיים שולטת במזרח ירושלים". 

לוחמי צה"ל ומסתערבים של משמר הגבול פעלו גם אתמול באזור העיר ג'נין, במחנה הפליטים של העיר ובכפרים הסמוכים. לוחמי צה"ל מסיירת גולני וכוחות הנדסה מיפו את ביתו של המחבל שביצע את הפיגוע בת"א לקראת בחינת האפשרות להריסת הבית. 

בנוסף, כוחות מיחידת דובדבן, ימ"ס, ומג"ב פעלו בכפרים הסמוכים לג'נין ועצרו שני מבוקשים במעורבות בפעילות טרור. הפעילות בוצעה על בסיס מודיעין של אגף המודיעין ושב"כ. במהלך הפעילות, התרחשו חילופי אש בין כוחות הביטחון למחבלים פלסטינים, ובמהלכם חוסל מחבל המשויך לג'יהאד האסלאמי. מחבל נוסף פונה לקבלת טיפול רפואי. אין נפגעים בקרב כוחותינו.

במהלך הלילה: כ-100 פלסטינים השחיתו את מתחם קבר יוסף

במהלך הלילה פרצו כ-100 פלסטינים למתחם קבר יוסף. כוחות הביטחון הפלסטיניים הנמצאים במקום לא הצליחו למנוע מהפורעים להתפרץ למתחם, אשר הוצת. במקביל להצתה, הושחתה גם המצבה שעל הקבר. כמו כן, הם גרמו נזק לנברשת ניפצו את מיכל המים וכן שברו את ארון החשמל במקום.

יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון, אמר כי "זהו מעשה שאין יהודי שלא יזדעזע ממנו, הרס אחד המקומות הקדושים לעם היהודי, רגע לפני חג הפסח חג החירות, דבר שקורה אך ורק משום שמדינת ישראל הפקירה את אחד המקומות הקדושים לעם היהודי "לשמירתה" של הרשות הפלסטינית העבריינית. אנחנו דורשים להחזיר לאלתר את צה"ל לקבר יוסף, על עם ישראל במדינתו הריבונית לשמור על קודשיו. את המעשה שנעשה הלילה על כל בן תרבות לגנות, זוהי פגיעה לא רק בנכס צאן ברזל של העם היהודי אלא פגיעה באתר היסטורי בן אלפי שנים. על מדינת ישראל להחזיר את צה"ל למקום ואת ישיבת עוד יוסף חי. פעם נוספת הברברים מהרשות הפלסטינית מראים את פרצופם האמיתי: דאעש. הרשות הפלסטינית היא משענת קנה רצוץ במקרה הטוב והגורם לטרור בכל רחבי הארץ ולברבריות בקבר יוסף כפי שאנחנו רואים עכשיו פעם נוספת".

שר הביטחון, בני גנץ, גינה את האירוע: "אירוע השחתת קבר יוסף הוא חמור ביותר. מדובר בפגיעה קשה בחופש הפולחן באחד המקומות הקדושים ביותר לכל יהודי,  וברגשות העם היהודי כולו, דווקא בעיצומו של החג הקדוש למוסלמים. ישראל תדאג לתקן את המתחם, להחזירו לקדמותו במהירות, ולפעול בכל האמצעים כדי שמקרה כזה לא יחזור. לצד זאת, העברתי הבוקר מסר חריף לרשות הפלסטינית - שנדרשת לתגבר את הכוחות שלה במקום באופן מיידי,  ולפעול מול הפורעים והמחבלים שפוגעים ביציבות, בביטחון ובמקומות הקדושים".

גם שר החוץ יאיר לפיד הוסיף גינוי להשחתת מתחם הקבר: "פגיעה במקומות הקדושים היא פגיעה בלב העמים. פגיעה בקבר יוסף, בעת חג של אחווה וקדושה היא מזעזעת. זו פגיעה חמורה לא רק בקבר עצמו אלא ברגשות העמוקים של העם היהודי. נמצה את הדין עם הפוגעים ונשקם את קבר יוסף. אני קורא לכולם להוביל לרגיעה ושקט".

מועצת יש״ע מסרה: "ההשחתה הלילה של קבר יוסף היא עוד חציית קו אדום המעידה על רמה שפלה של אלימות ערבית ואיבוד ההרתעה מצידם. אנחנו מזועזעים מהמקרה ודורשים גינוי חריף מכל הגורמים המדיניים.  צה״ל חייב לחזור לאתר קבר יוסף ולשמור על המקום הקדוש".