ינון מגל ובן כספית פתחו הבוקר (ראשון) את תוכניתם ב-103FM בצל הפיגוע הרצחני ברחוב דיזנגוף בתל אביב. כדרכם, השניים התווכחו על חלקה של הממשלה הנוכחית בגל הטרור לעומת שלטון נתניהו.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

בפתח הדברים, התייחסו השניים לפיגוע הרצחני בתל אביב בחמישי האחרון. ינון הדגיש: "אל תמדדו את הבתים, אם יש פיגוע תעלו על הבית ישר. לא שואלים. תנו נשק לאזרחים, אם היה מישהו בבר עם נשק היה אפשר לחסל את המחבל. לא היה אף אחד שבא מולו, אז הוא ירה באנשים כאילו הם כבשים. מה לא ברור? אם היו מגרשים את המשפחה של המחבלים, ואין יותר פיגועים. בגלל שאנחנו לא עושים זאת, אנחנו מזמינים את רצח היהודים הבא. אלו החוקים בטבע". 

בתגובה, השיב בן: "צה"ל פועל לאור יום כבר יומיים או שלושה רצופים, ברור שהאבא והאח של המפגע גם ימצאו את עצמם בקרוב מאוד בידינו. זה לא פשוט, אך עברנו דברים יותר קשים. אם אתה רוצה שלכל אחד יהיה פה אקדח, אני חושב שזה לא טוב. אותו דבר לגרש משפחות, אתה לא יכול לגרש משפחה מג'נין, הם לא ישראלים. צריך להמשיך להילחם בטרור כמו שבצבא עושים עכשיו. אין לנו שליטה ביטחונית בג'נין". 

על המצב הפוליטי המתוח, אמר: "ראש מועצה בישראל אומר להדליק נר נשמה לעילוי נשמת הנרצחים ולעילוי הממשלה לשמיים. יאיר נתניהו, נשמה שלי, באילו 12 שנה גדר ההפרדה הוזנחה? מי עשה את זה? בסוף ישברו גם את ניר אורבך. אני יודע מה עבר על המשפחה של סילמן בתקופה האחרונה". 

מגלן השווה והעלה עם ציוץ שפסם שר החוץ וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד, וביקש לתקן את דבריו: "זה לא טרור רצחני, אתה רוצה להילחם בבעיה? כדי להילחם במחלה, צריך דיאגנוזה. זה טרור אסלאמי פלסטיני ערבי. אני מודיע לך מר לפיד, אם אתה לא תגדיר ותבטא מה הבעיה, ודאי שינצחו אותך. אם לא תגיד שמדובר בערבים מוסלמים שרוצים לחסל אותנו ורוצים לזרוק אותנו מפה, ודאי שיזרקו אותך לים. רק אם תהיה גאה, תניף את דגל ישראל ותגיד שרוצים לרצוח אותנו כי אנו יהודים, ננצח".

סייעה בהכנת הידיעה: מיכל קדוש, 103FM