ברקע גל הטרור: חברי הקבינט המדיני-ביטחוני אישרו היום (ראשון) את התוכנית שהציג שר הביטחון, בני גנץ, בהיקף של 360 מיליון שקלים, לבניית 40 קילומטרים נוספים של מכשול התפר. את הקבינט כינס ראש הממשלה נפתלי בנט, ובמהלכו הוצגה תמונת מצב מבצעית בגזרות השונות נוכח הפיגועים לאחרונה.

על פי התוכנית, המכשול הביטחוני שיוקם יהיה באורך של כ-40 ק"מ. הוא ייחל באזור סאלם, שבצפון השומרון ויגיע עד לאזור בת חפר. ‏המכשול יכלול חומת בטון מאסיבית, אמצעי מיגון ואמצעים טכנולוגיים נוספים בגובה של עד תשעה מטרים. החומה תחליף את הגדר שנבנתה לפני כ-20 שנה.

את הפרויקט תוביל מנהלת גבולות ותפר במשרד הביטחון, בראשות תא"ל ערן אופיר, יחד עם אגף ההנדסה והבינוי ומנהל הרכש (מנה"ר) במשרד הביטחון, פיקוד המרכז בצה"ל וגורמים נוספים. כמו כן, ‏בכוונת משרד הביטחון להתחיל בעבודות בהקדם האפשרי. במקביל לעבודות התכנון ייחל ייצור חומות הבטון, מתוך כוונה לעלות בתוך שבועות ספורים על הקרקע ולהתחיל בהצבת החומות וסגירת המכשול.

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב בירך על החלטת הקבינט על המכשול בקו התפר והוסיף: "בשנים האחרונות, ובוודאי מאז מוניתי לשר לביטחון הפנים, עמלתי רבות כדי שתיבנה חומת ביטחון לאורך קו התפר, מאחר והפרצות הפכו את מציאות החיים ביישובים הסמוכים לבלתי נסבלים. החלטת הקבינט היום היא בשורה חשובה, וצעד ראשון בדרך לסגירת כל הפרצות לאורך קו התפר".

ראש הממשלה נפתלי בנט, שר הביטחון בני גנץ והשר לביטחון פנים, עמר בר-לב, בהצהרות לתקשורת (צילום: עמוס בן גרשום/לע״מ)
ראש הממשלה נפתלי בנט, שר הביטחון בני גנץ והשר לביטחון פנים, עמר בר-לב, בהצהרות לתקשורת (צילום: עמוס בן גרשום/לע״מ)

מוקדם יותר הערב דובר צה"ל התיר לפרסום כי במהלך פעילות בג'נין נפצע אחיו של המחבל מתל אביב, בהיתקלות עם כוחות הביטחון. עוד נמסר כי זוהו פגיעות והמרדף אחריו נמשך. על פי הדיווחים בכלי התקשורת הפלסטינים, הוא נפצע מירי בזמן שנסע מכפר דיר עז'אלה, הסמוך לעיר ג'נין, לעבר אזור התעשייה בעיר.

נזכיר כי בימים אלו, צה"ל ביצע שורת פעילויות באזור ג'נין, שכללו מעצרים וחיסול מחבלים. לפנות בוקר כוחות צה"ל, שהורכבו מלוחמי יחידת אגוז, שייטת 13, סיירת גולני ויחידת מרעול פשטו על הכפר יעבד ופעלו במרחב ג'נין.

על פי דיווחים פלסטינים, במהלך הפעילות נרשמו חילופי אש בין הכוחות לפלסטינים שדיווחו על פצועים ועצורים. במהלך הפעילות עצרו שלושה מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור ופעלו לאיתור אמצעי לחימה בלתי חוקיים. במקביל, לוחמים מיחידת דובדבן פעלו בעיר טול-כרם ועצרו שני מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור.