המתיחות הביטחונית: הג'יהאד האסלאמי הוציא הערב (ראשון) הודעה רשמית ובה הכריז על "העלאת הכוננות" ועל "גיוס מורחב" של לוחמיו ומפקדיו. זאת, כדי "להתמודד עם כל פלישה של האויב הציוני למחנה הפליטים בג'נין", כך לפי דבריו של דובר חטיבת ג'נין של הארגון. בתוך כך, עשרות צעירים העלו הערב באש, פחי אשפה וצמיגים על מנת להקשות על כוחות הביטחון, במידה וינועו לכיוון העיר.

המזכיר הכללי של ארגון הג'יהאד האסלאמי, זיאד נח'אלה, הבהיר כי מדובר בעימות ישיר מול ישראל והדגיש כי בכל רגע המצב עלול להסלים לכדי "עימות מקיף", כך לדבריו.

הודעת הארגון מצטרפת לאיום שפרסם היום חמאס, לאחר מותה של פלסטינית מירי צה"ל, סמוך לבית לחם. בחמאס קראו לאירוע "פשע נתעב ורצח בדם קר" וקראו "להסלים את ההתנגדות נגד כוחות הכיבוש". בתוך כך, כוחות הביטחון הגבירו בימים האחרונים את הפעילות הצבאית בג'נין, לאחר הפיגוע הרצחני ברחוב דיזנגוף בתל אביב, בו נרצחו שלושה ישראלים.

מוקדם יותר היום, דובר צה"ל התיר לפרסום כי אחיו של המחבל שביצע את הפיגוע בתל אביב נפצע בהיתקלות עם כוחות הביטחון בג'נין. הכוחות שפעלו בכפר דיר ע'זאלה, בסמוך לג'נין, זיהו כלי רכב חשוד בסמוך לבית המחבל. על סמך המידע המודיעני, היו ברכב שני אחיו של המחבל. לוחמי צה"ל שהוזנקו לזירה, ירו לעבר גלגלי הרכב. זוהתה פגיעה, אך הם הצליחו להימלט.

כזכור, ביום שבת האחרון לוחמי צה"ל ומסתערבים של משמר הגבול פעלו באזור העיר ג'נין, במחנה הפליטים של העיר ובכפרים הסמוכים. לוחמי צה"ל מסיירת גולני וכוחות הנדסה מיפו את ביתו של המחבל שביצע את הפיגוע בת"א לקראת בחינת האפשרות להריסת הבית. 

בנוסף, כוחות מיחידת דובדבן, ימ"ס, ומג"ב פעלו בכפרים הסמוכים לג'נין ועצרו שני מבוקשים במעורבות בפעילות טרור. הפעילות בוצעה על בסיס מודיעין של אגף המודיעין ושב"כ. במהלך הפעילות, התרחשו חילופי אש בין כוחות הביטחון למחבלים פלסטינים, ובמהלכם חוסל מחבל המשויך לג'יהאד האסלאמי. מחבל נוסף פונה לקבלת טיפול רפואי. אין נפגעים בקרב כוחותינו.