שר הביטחון בני גנץ, קיים היום (שני) תדרוך ברקע גל הטרור וגל מעצרי החשודים בפעולות טרור באיו"ש, והדגיש כי נעשים מאמצים על מנת לבדל בין מבצעי הטרור ליתר האוכלוסייה. השר הוסיף כי ישנה פעילות מוגברת בג'נין מאחר ו"יש פעילות טרור רבה באזור" והבהיר כי תתבצע פעילות מקיפה, לרבות פגיעה כלכלית. בנוסף ציין כי בחגים תתוגבר פעילות המשטרה.

"אני לא יכול להגיד שהשטח נסחף אחר האירועים האלו, אבל ארגוני הטרור לא מצטערים על מה שקורה, ואלו תופעות חמורות ביותר. אנו ממשיכים להפעיל את הכוח גם בצורה תקיפה וגם בצורה אחראית", אמר.

לדבריו, כוחות הביטחון מתמקדים במענה מודיעיני והדגיש כי מגמה זו תמשך ללא הגבלה, מאחר ואלו מסייעים בביצוע מעצרים. באשר להקמת מכשול התפר, אמר כי פעילות הבינוי תצא לדרך בהקדם האפשרי – "וננסה לשפר את המצב לאורך התפר עצמו". 

באשר לאירוע הקשה אמש, בו נורה צעיר יהודי לוקה בנפשו לאחר שניסה לחטוף נשק מחיילת, הדגיש השר כי מח"ט בנימין, שירה ככל הנראה בצעיר, פעל כראוי: "הוא הבין שהוא באירוע פח"ע ובסוף התברר שזו טרגדיה". 

לבסוף סיכם: "אנחנו רוצים שיהיו כמה שיותר כוחות בשטח, כך שאם לא נצליח למנוע פיגוע נוכל לפחות לעצור אותו כמה שיותר מהר. אני מסכם ואומר שמבחינתנו אין שום מגבלות על הפעלת הכוח, הדבר היחיד שמכתיב את הפעלת הכוחות זה הצורך המבצעי וזה מה שיקרה".