משרד הביטחון הודיע היום (שלישי) כי נשבר שיא כל הזמנים בייצוא הביטחוני של מדינת ישראל בשנת 2021, בהיקף של 11.3 מיליארד דולר שהם כ-36 מיליארד שקלים.

על פי אגף 'סיבט' מדובר בגידול של יותר מ-30% ביחס לשנת 2020, שבה עמד היצוא על 8.55 מיליארד דולר. כמו כן, במהלך השנה הצליחו כ-120 תעשיות ביטחוניות, בסיוע ובתמיכת סיבט ומשרד הביטחון, לחתום על מאות חוזים משמעותיים ברחבי העולם, בהם גם מגה עסקאות בהיקפים של מיליארד דולר ויותר.

מנכ"ל משרד הביטחון אמיר אשל (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
מנכ"ל משרד הביטחון אמיר אשל (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

שר הביטחון, בני גנץ מסר: "אני מבקש לברך את התעשיות הביטחוניות הישראליות – שמספקות לישראל קודם כל עוצמה ביטחונית ועליונות טכנולוגית, וגם רווח כלכלי והגשמה ציונית כשהן מתיישבות בכל חלקי הארץ. בשנתיים האחרונות, משרד הביטחון פעל ברחבי העולם בכדי להגדיל את השוק באופן אחראי ומושכל – בין השאר באמצעות חיזוק קשרים עם מדינות האזור ומדינות שבעבר לא היו לנו יחסים איתן בעולם כולו".

"הקשרים ביטחוניים – הם גם חלק ממארג היחסים המדינים של מדינת ישראל, וביכולתה לשתף פעולה עם מדינות נוספות, ואנחנו פועלים בכל הזירות לחיזוקם וליצירת בריתות חדשות. השיא בייצוא הביטחוני – הוא קודם כל אמצעי לביצור ביטחונה של מדינת ישראל", הוסיף.