מתיחות בשטחים: שדולת ארץ ישראל הודיעה הערב (שני) כי חברי כנסת רבים יגיעו הלילה לשער הכניסה ביישוב הר ברכה ומשם יחלו בצעידה לכיוון קבר יוסף. בין חברי הכנסת שהגיעו נמנים יואב קיש, אורית סטרוק, אוריאל בוסו ומיכל וולדיגר.

אלא, שלאחר התייעצות עם מח"ט שומרון ואלוף פיקוד מרכז, החליטו חברי הכנסת לקבל את הבטחת אלוף הפיקוד כי בשבוע לאחר חג הפסח תתאפשר כניסתם בצורה מאובטחת ומאושרת לקבר יוסף. 

ח״כ קיש, סטרוק, בוסו וולדיגר מסרו לאחר הפגישה: ״הפגיעה בקבר יוסף היא פגיעה בקודשי ישראל ובכבוד ישראל. נעמוד על תגובה ישראלית הולמת כלפי הפורעים ועל השבת כבוד המקום וחידוש התפילות בו. נחזור בעוד שבועיים לבחון כיצד טופל הנושא הכאוב והחשוב הזה. אסור לשכוח שבקבר יוסף אמורה להיות - עפ"י ההסכמים הבינלאומיים - נוכחות אזרחית ובטחונית ישראלית קבועה״.

קודם לכן, בעקבות הודעתם של חברי השדולה, ברשתות החברתיות בקרב הפלסטינים, קוראים לציבור הרחב ולצאת ולהתעמת עם כוחות הביטחון, בזמן ביקורם של חברי הכנסת במקום.

ההודעה של השדולה מגיעה לאחר שאתמול, פשטו כוחות צה"ל, שהורכבו מלוחמי יחידת אגוז, שייטת 13, סיירת גולני ויחידת מרעול על הכפר יעבד ופעלו במרחב ג'נין. זאת, לאחר שכמאה פלסטינים השחיתו את מתחם קבר יוסף.

על פי דיווחים פלסטינים, במהלך הפעילות נרשמו חילופי אש בין הכוחות לפלסטינים שדיווחו על פצועים ועצורים. במהלך הפעילות עצרו שלושה מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור ופעלו לאיתור אמצעי לחימה בלתי חוקיים. במקביל, לוחמים מיחידת דובדבן פעלו בעיר טול-כרם ועצרו שני מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור.