"צריך להגדיל את צה"ל בשלוש או ארבע אוגדות": האם צה"ל ערוך למלחמה בכמה חזיתות במקביל, כולל זו שעשויה להתעורר בתוך היישובים הערביים והיישובים המעורבים, בדומה למקרי "שומר החומות"? אלוף במיל' גרשון הכהן שוחח הבוקר (שלישי) עם גדי נס ברדיו צפון 104.5fm, וטען שאמנם מערכת הביטחון מתאמנת ונערכת, אבל כמות הכוחות שיש לצבא כדי להתמודד עם מירב האיומים היא מוגבלת.

על השאלה האם אנחנו ערוכים למלחמה, אמר תחילה: "חס ושלום שלא". הוא הסביר והמשיך: "לא להפחיד את הציבור, יש לצה"ל אחריות, הוא מממש אותה. פיקוד הצפון מתכונן, פיקוד הדרום מתכונן, חיל האוויר מתכונן. אבל יש כמה בעיות יסוד שחשוב להדגיש אותן, שאפילו ראש הממשלה לשעבר אולמרט כתב לפני שנה מאמר, שאין יותר איומים וצריך להקטין את צה"ל. לא רק שלא צריך להקטין אותו, הוא קטן מדי עכשיו".

פעילות כוחות צה''ל ביהודה ושומרון (צילום: דובר צה''ל)
פעילות כוחות צה''ל ביהודה ושומרון (צילום: דובר צה''ל)

בהמשך טען: "אם מסתכלים על חומת מגן, גם שם היו לנו קשיים אילו הייתה נפתחת זירה צפונית, כי סדר הכוחות לא מספיק. אם הייתה נפתחת זירה צפונית בחומת מגן במלוא ההיקף, אז לא היינו משלימים את יעדי חומת מגן בפיקוד המרכז. בין היתר גם לא עשינו חומת מגן בעזה בגלל הקשיים בניהול המקביל של יותר מזירה אחת במאמץ עיקרי, ולכן צריך להגדיל את צה"ל בעוד שלוש או ארבע אוגדות, ולהגדיל את סדר הכוחות במילואים ולבנות מחדש הגנה מרחבית בוודאי בכל יישובי הספר, ובעוד יישובים. חלקם מוקפים על ידי מאות אלפי ערבים שחמושים בכלי נשק". 

הפרעות בלוד (צילום: רויטרס)
הפרעות בלוד (צילום: רויטרס)

"זה יקרה אם ניחלש", אמר בהמשך, והדגים בפתגם: "יש משפט בערבית שאומר - 'כשהגמל נופל מתרבים אלו שבאים לתקוע בו סכינים'. אז אם הגמל הציוני יתחיל להתנדנד, יתרבו האויבים".