כוחות צה"ל פתחו הבוקר (רביעי) במבצע מעצרים נרחב ביהודה ושומרון, כשבמרכז האירועים כניסת צה"ל לעיר ג'נין. בנוסף, הכוחות פועלים גם בטול כרם, שכם, עוריף, קאבטייה וג׳בע. הפלסטינים דיווחו כי במהלך הפעילות התפתחו עימותים בשכם במהלכם נהרג מחמוד חסן עסאף, בן 34, מירי צה"ל.

במהלך הפעילות בטול כרם בוצע ירי לעבר הכוחות, לוחמי הימ"מ השיבו ירי, שממנו נפגעו שני מחבלים. מהמשטרה נמסר: "לוחמי הימ"מ נכנסו אל העיר שבמרחב חטיבת מנשה בסיוע כוחות נוספים של משמר הגבול וצה"ל שפעלו במרחב. כאשר הגיעו לוחמי הימ"מ אל המבוקש הוא החל בבריחה שבמסגרתה פתחו הלוחמים בירי לעברו. המבוקש נפגע ונעצר. במקביל התפתחו הפרות סדר בסמוך למקום המעצר, לוחמי הימ"מ זיהו חמוש עם נשק חם שנמצא בהפרת סדר וירו לעברו. כעת המבוקש מפונה לקבלת טיפול רפואי".

בתוך כך, צוותי בינוי של מועצת שומרון נכנסו היום בשעות הבוקר המוקדמות למתחם קבר יוסף בשכם, בליווי חטיבת שומרון, על מנת לשפץ את המקום לאחר שהושחת על ידי פלסטינים. לצד הצוותים נוכח במקום גם ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן.

תיעוד פלסטיני של כוחות הביטחון בג'נין (צילום: רשתות חברתיות ערביות)

מתחם הקבר הושחת השבוע פעמיים בתוך 24 שעות, כאשר פורעים פלסטינים פרצו למקום, השחיתו את המצב והציתו את חדרי המתחם. יממה לאחר מכן, אבנים הושלכו על ידי פורעים נוספים לתוך המתחם. 

במהלך שיפוץ המתחם מסר יוסי דגן: "יום היסטורי. הגענו לאור יום, רגע לפני חג החירות, על מנת להחזיר את הכבוד הלאומי של עם ישראל. הפורעים מבית מדרשה של הרשות הפלסטינית ידעו היטב מדוע הם שורפים את קבר יוסף הצדיק".

עוד הוסיף דגן כי "מלוא ההערכה והאהבה לחיילי צה"ל וכוחות הבטחון, לווים ומאבטחים את המבצע הזה שכולו החזרת כבודו של עם ישראל ומדינת ישראל, תודתנו לראש המנהל האזרחי תת אלוף פארס עטילה, אנחנו כאן כדי לתקן וכדי להבטיח שלעולם לא נעזוב ולא נתייאש. אני דורש מהממשלה להחזיר את צה"ל בצורה מלאה לקבר יוסף, להחזיר את ישיבת "עוד יוסף חי" לפעול בצורה מלאה  במקום, רק עם ישראל יודע להבטיח שמירה על המקומות הקדושים לו".

יוסי דגן לצד צוותי הבינוי במתחם קבר יוסף (צילום: מועצה אזורית שומרון,רועי חדי)
יוסי דגן לצד צוותי הבינוי במתחם קבר יוסף (צילום: מועצה אזורית שומרון,רועי חדי)

כמו כן, הפלסטינים דיווחו הלילה על פצועים בעימותים עם כוחות צה"ל בכפר ביתא שליד שכם, ועל מעצרים שבוצעו באזור ובג'נין.