המתיחות הביטחונית: ארגוני הטרור ברצועת עזה ערכו היום (רביעי) בלשכתו של מנהיג חמאס בעזה, יחיא סינוואר, מפגש משותף על מנת לדון בדרכי ההתנגדות והתגובה "לתוקפנות הישראלית באל-אקצה ובג'נין". תנועת חמאס הזהירה את ישראל כי "הכיבוש מיישם תוכניות של טבח במסגד אל-אקצא" והדגיש כי "לא יאפשר זאת בשום מחיר". כמו כן, הפלגים קראו להמוני הפלסטינים בגדה, בירושלים ובתוך ישראל לצעוד לכיוון מסגד אל-אקצא ביום שישי. זאת, על רקע החשש מ"הקרבת קורבנות" של יהודים בהר הבית בתקופת החג.

סוכנות הידיעות הפלסטינית "שיהאב", ציטטה בפגישה את חאלד אבו הילאל, מזכ"ל התנועה החופשית הפלסטינית, כאשר הבהיר כי "העם הפלסטיני לא יאפשר לתקוף את אתרי הקודש, וכי ההתנגדות הפלסטינית לא עזוב את עמנו בירושלים לבד". מנהיג "החזית העממית לשחרור פלסטין", אמר בפגישה כי "העם הפלסטיני וכל פלגיו מאוחדים לנוכח הפרובוקציות הציוניות שמטרתן לכפות מציאות חדשה בירושלים". 

כמו כן, כלי תקשורת פלסטינים ציטטו את בכיר הגי'האד האסלאמי בעזה, חאלד אל-בטש, שאמר כי "הפלגים ידונו בהסלמה בירושלים". המפגש המשותף לארגוני הטרור ברצועה מתקיים כיממה לאחר ההצרה של ארגון החמאס אתמול. בהצהרה מטעם חמאס נמסר כי "אנו מחדשים את קריאתנו לעמנו, לגייס את עולי הרגל לאל-אקצא המבורך ולהתגונן להגנת המקומות הקדושים".

כמו כן, ארגון הטרור הדגיש כי "התוכנית של ישראל עלולה להביא להצתה של האזור כולו. אנו מדגישים כי מדובר הסלמה מסוכנת שחוצה את כל הקווים האדומים ומהווים התקפה ישירה על האמונה והרגשות של עמנו בחודש קדוש זה, ואנו רואים בכיבוש כאחראי לכל ההשלכות האלו".

עוד נכתב, כי "העם הפלסטיני, על כל מרכיביו ומיקומיו, לא ייאפשר את יישום התוכניות הישראלית והוא יעמוד בכל הכוח והגבור כדי לסגל ולהתעמת עם כוחות הכיבוש". הארגון קרא לצעירים הפלסטינים "לעמוד כסכר בלתי חדיר כמו בניין איתן, כדי להרתיע את הקיצוניים וריסון המושכות שלהם, בדרך לניצחון והגנה על ירושלים ועל אל-אקצא.

פעילי הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה (צילום: רויטרס)
פעילי הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה (צילום: רויטרס)

חמאס קרא למדינות ערב "לנוע בדחיפות ולמנוע את ההפרה החמורה הזו בקדושת אל-אקצא וברגשותיהם של כל המוסלמים ולשאת באחריות ההיסטורית של הגנה על ירושלים. הארגון קרא לגופים וארגונים בינלאומיים "לנקוט בכל הצעדים כדי למנוע את הסכנה הזו, שעלולה להוביל להצתה של האזור כולו".

בתוך כך, דובר סניף חמאס בירושלים, מוחמד חמאדה, התייחס לפגישה בלשכתו של סינוואר ואמר: "עזה אינה יכולה להתרחק כדי להגן על אל-אקצה. תושבי עזה הם כמו כל תושבי פלסטין בגדה המערבית הכבושה, בירושלים בתוך שטחי הכיבוש". חמאדה הוסיף כי הפלגים והזרועות הצבאיות