ברקע גל הטרור: כוחות ימ"מ וצה"ל כיתרו הערב (רביעי) בית בכפר סילואד ובו התבצרו ככל הנראה חשודים שתכננו לבצע פיגוע בליל הסדר בירושלים. הכוחות הוכוונו למקום על ידי השב"כ, נתקלו בהפרות סדר ובעקבות זאת הודיעו כי במידה ולא יצאו מהבית - יתבצע ירי. במהלך הפעולה נהרג פלסטיני. 

בתוך כך, ישראלי נכנס עם רכבו לכפר חוסאן, הממוקם ממערב לבית לחם, נעצר על ידי פורעים פלסטינים שהחלו להכות אותו ולהעלות את המכונית שלו באש. ככל הנראה, הישראלי תושב ביתר עלית ונכנס לשטוף את רכבו לקראת הפסח, הוא הצליח לברוח מהמקום ללא פגע.

במהלך הפעילות של השכ"ב נעצר מעאד חאמד, תושב סילואד בן 33, פעיל טרור בחמאס. מעאד היה חבר בחוליית הטרור שביצעה פיגוע ירי מרכב חולף ב-2015 בסמוך לישוב קידה, במהלכו נרצח מלאכי רוזנפלד ז"ל ו-3 נוספים נפצעו באורך קל-בינוני. הוא היה כלוא בידי מנגנוני הביטחון הפלסטיניים מאז הפיגוע. אולם במהלך היום התקבל בשב״כ מידע שהצביע כי מעאד נמלט ממעצרו והוא נתפס. 

כמו כן, לוחמי הימ"מ בשיתוף מג"ב וצה"ל פעלו בשני מוקדים במקביל, בכפרים סילוואד וכובר שבמרחב חטיבת בנימין. בכפר כובר נעצר מבוקש אחד בבית. בכפר סילוואד הגיעו לוחמי הימ"מ והשב"כ אל בית ובו שלושה מבוקשים שחשודים בקידום פעילות הטרור יחד עם מעאד חאמד.

ראש הממשלה בנט הגיב לתפיסתו של מעאד חאמד: "‏שמנו יד על הרוצח של מלאכי רוזנפלד ז״ל. ‏הוא ברח לאחרונה ממעצרו ברשות הפלסטינית והיה בדרך לבצע פיגוע נגד ישראלים. כוחותינו יצאו לפעולה ולכדו אותו, ובכך מנעו פיגוע קשה. ידה הארוכה של ישראל תגיע לכל מי שמרים יד עלינו".

בתיעודים שהופצו ברשתות החברתיות על ידי פלסטינים, נראו כוחותינו כשהם מסיירים סמוך לכפר, כאשר עשרות צעירים יידו אבנים וחפצים לעברם, יחד עם קריאות גנאי.

נזכיר כי גם הבוקר, כחלק משגרת השבוע האחרון, כוחות צה"ל פתחו במבצע מעצרים נרחב ביהודה ושומרון, כשבמרכז האירועים כניסת צה"ל לעיר ג'נין. בנוסף, הכוחות פעלו גם בטול כרם, שכם, עוריף, קאבטייה וג׳בע. הפלסטינים דיווחו כי במהלך הפעילות התפתחו עימותים בשכם במהלכם נהרג מחמוד חסן עסאף, בן 34, מירי צה"ל.

במהלך הפעילות בטול כרם בוצע ירי לעבר הכוחות, לוחמי הימ"מ השיבו ירי, שממנו נפגעו שני מחבלים. מהמשטרה נמסר: "לוחמי הימ"מ נכנסו אל העיר שבמרחב חטיבת מנשה בסיוע כוחות נוספים של משמר הגבול וצה"ל שפעלו במרחב. כאשר הגיעו לוחמי הימ"מ אל המבוקש הוא החל בבריחה שבמסגרתה פתחו הלוחמים בירי לעברו. המבוקש נפגע ונעצר. במקביל התפתחו הפרות סדר בסמוך למקום המעצר, לוחמי הימ"מ זיהו חמוש עם נשק חם שנמצא בהפרת סדר וירו לעברו. כעת המבוקש מפונה לקבלת טיפול רפואי".