בצל הדריכות הביטחונית: שר הביטחון בני גנץ החליט הערב (שבת) כי לא יוארך הסגר שהוטל על הרשות הפלסטינית לחול המועד. כאמור, צה"ל הודיע כי בהמשך להערכת המצב הביטחוניות יוטל סגר כללי על אזור יהודה ושומרון וייסגרו המעברים ברצועת עזה החל במהלך ערב חג הפסח, ועד להיום בחצות. 

ההחלטה התקבלה לאחר הערכת מצב טלפונית בראשות גנץ ובהשתתפות הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי, ראש השב"כ רונן בר, סגן ראש השב"כ, ראש אמ"ן, ראש אמ"ץ, מתאם פעולות הממשלה בשטחים ורח"ט מבצעים במשטרה.

במסגרת השיחה, שר הביטחון ביקש להביע הערכה לפעילות המדויקת והרחבה לאורך סוף השבוע בכלל הגזרות של כלל כוחות הביטחון. עוד ציין גנץ, כי ישראל תמשיך לפעול מול הטרור באופן ממוקד ולבלום את כל מי שיבקש להפר את הסדר הציבורי. לצד זאת, הדגיש את חשיבות המשך השמירה על חופש הפולחן והכלכלה. 

בהערכת המצב הוצגה התוכנית להמשך פריסת הכוחות הנרחבת בתפר ובמוקדים השונים ביהודה ושומרון במהלך חול המועד, לפי המתווה שגיבש צה"ל.

אתמול, מאות פלסטינים הגיעו לפנות בוקר להר הבית, לכבוד יום שישי השני של חודש הרמדאן, כאשר חלקם הגדול היה רעול פנים עם דגלי חמאס והרשות הפלסטינית. מיד לאחר מכן, החלו העימותים עם כוחות הביטחון, אשר כללו יידוי אבנים, חפצים וזיקוקים. העימותים כללו גם זריקת חפצים ואבנים לעבר גב הכותל המערבי. כוחות הביטחון עצרו במקום מאות מתפרעים.

עימותים בהר הבית (צילום: ג'מאל עוואד, פלאש 90)
עימותים בהר הבית (צילום: ג'מאל עוואד, פלאש 90)

בזמן העימותים, שלושה שוטרים נפצעו באורח קל, ושניים מהם פונו לקבלת טיפול רפואי. ראש הממשלה, נפתלי בנט, קיים הערכת מצב עם מפכ"ל המשטרה, רב ניצב קובי שבתאי, ומפקד מג"ב, ניצב אמיר כהן. בביקור שערך ביחידת המסתערבים, אמר בנט: "אנחנו פועלים להרגעת השטח גם בהר הבית, וגם בכל רחבי ישראל, ולצד זה אנחנו נערכים לכל תרחיש".