מבצע "שובר גלים": כוחות הביטחון פעלו הלילה במספר מוקדים באוגדת יהודה ושומרון ועצרו 11 חשודים, בהם מבוקשים החשודים בתקיפת אזרח ישראלי, שהועברו לחקירת כוחות הביטחון. במהלך הפעילות התפתחה הפרת סדר אלימה באחד המוקדים שכללה יידוי אבנים ומטענים לעבר הכוחות, הלוחמים השיבו בירי, לא היו נפגעים לכוחותינו. 

כאמור, כוחות צה"ל בשיתוף משטרת ישראל ושב"כ פעלו הלילה בכפר חוסאן שבחטיבה מרחבית עציון ועצרו ארבעה מבוקשים החשודים בתקיפת אזרח ישראלי ובשריפת רכבו ביום שלישי האחרון.

במקביל, לוחמים מיחידת דובדבן פעלו למעצר מבוקש בכפר אל יאמון. במהלך הפעילות, התפתחה הפרת סדר אלימה ועשרות פלסטינים התקהלו במרחב, יידו אבנים, השליכו מטענים וירו לעבר הכוחות. הלוחמים ירו לעבר חשודים שניסו להשליך מטענים לעברם וזוהו פגיעות. אין נפגעים לכוחותינו.

מפקד גדוד שחם, סא"ל שראל סבג, על מבצע המעצרים ביו"ש (צילום: דובר צה"ל)

מוקדם יותר, כלי תקשורת פלסטינים דיווחו על שלושה חשודים שנפצעו במהלך עימותים עם כוחות הביטחון מערבית לג'נין. משרד הבריאות הפלסטיני דיווח כי ישנם שני פצועים באורח קשה שהגיעו לבית החולים בג'נין. כמו כן דווח על עימותים גם בכפר קראוות בני זייד, צפונית מערבית לרמאללה.


במקביל, דווח על כניסת כוחות הביטחון למתחם הר הבית.  למעט מקרה אחד במהלכו נזרקו אבנים מתוך המסגד לעבר שוטרים, מקרה שטופל נקודתית , השקט נשמר בהר.

לאחר ההחלטה שלא להחיל סגר על השטחים במהלך חול המועד, הכוננות הגבוהה נמשכת. באופן יחסי, למרות ההסלמה במתיחות בירושלים, מאז ערב החג לא נרשמו אירועים חריגים במהלך הפעילות המבצעית של צה"ל הנמשכת ביהודה ושומרון. כמו כן, אף שמדובר בתקופה מתוחה, אין עלייה משמעותית בהיקפי המשתתפים הפלסטינים בהפרות סדר אלימות מול כוחות הביטחון.

ההסלמה בירושלים ומאמצי ההסתה שמובילים החמאס והג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה ומפקדות נוספות ברחבי העולם עדיין לא הובילו לשינוי מגמה בשטח. עם זאת, במערכת הביטחון נערכים לכל התרחישים.

לצד ההתמקדות בסיכול פיגועים בערים הפלסטיניות ובהגנה על צירי התנועה וקו התפר, גם בצה"ל תמכו בהחלטת שר הביטחון בני גנץ שלא להחיל סגר כללי על יהודה ושומרון במהלך חול המועד.

העמדה המובילה במערכת הביטחון היא כי צריך להמשיך ולעשות מאמצים גדולים, על מנת לייצר בידול בין גורמי טרור לבין מרבית האוכלוסייה הפלסטינית, המבקשת להמשיך לעבוד ולהתפרנס.

גם אל מול הרצועה, למרות השקט היחסי נמשכת כוננות גבוהה, בדגש על מערך ההגנה האווירית. אתמול למשך כמה דקות נראה כאילו לראשונה זה חודשים נורתה רקטה מהרצועה, וזאת לאחר שהופעלה התרעת צבע אדום בקיבוץ נחל עוז. עם זאת, בדיקה נוספת העלתה כי מדובר בהתרעת שווא וסיבת התקלה נבדקת.