לאחר כארבעה חודשי שקט: התרעת צבע אדום הופעלה הערב (שני) בעוטף עזה, כאשר ככל הנראה מדובר בירי פצמ"רים לעבר כיסופים. צה"ל הודיע כי זוהה שיגור אחד מרצועת עזה לישראל שיורט על ידי לוחמי ההגנה האווירית. בתוך כך, כלי תקשורת פלסטינים דיווחו כי מצרים מתווכת בין ישראל לפלגים הפלסטינים בעזה, וזאת על מנת למנוע הסלמה. על פי הדיווח, מצרים הודיע כי ישראל תגיב לירי, וביקשה מהפלגים לא להגיב בחזרה.

תושבת קיבוץ עין השלושה, מירב כהן, סיפרה לוואלה! כי "רצנו לממ"ד בזמן ארוחה משפחתית, לא הבנו מה קורה. אנחנו לא מופתעים בגלל המצב הביטחוני". גדי ירקוני, ראש מועצת אשכול, מסר: "המתיחות הבטחונית בארץ משפיעה גם עלינו. אחרי חודשים של שקט באזורנו, הופעלה הערב התראת צבע אדום בשני ישובים במועצה עקב שיגור רקטה מהרצועה.אני מחזק את חיילי צה״ל ולוחמי כיפת ברזל שירטו את הרקטה בהצלחה ומגנים עלינו בגבול 24/7, כולל תגבור הסוללות באזור. אנו בקשר שוטף עם גורמי הצבא וכרגע אין שינוי בהנחיות לתושבים".

ירקוני הוסיף: "אנו מצפים מהמערכת המדינית לפעול להבטחת הבטחון, השקט והמשך שמחת החג בעוטף עזה באותה הנחישות בה פועלים בכל רחבי הארץ. כולי תקווה שנמשיך להנות כולנו משגרת החג".

אתמול בשעות הצהריים הופעלה אזעקת צבע אדום בקיבוץ נחל עוז שבעוטף עזה. בצה"ל הודיעו כי מדובר בהתרעת שווא בסופו של דבר. בתוך כך, תושבת קיבוץ עין השלושה, מירב כהן, סיפרה לוואלה! כי "רצנו לממ"ד בזמן ארוחה משפחתית, לא הבנו מה קורה. אנחנו לא מופתעים בגלל המצב הביטחוני".

נזכיר כי בימים האחרונים, בעקבות ההתפרעויות האלימות בהר הבית, בחמאס איימו בהסלמה. אמש פורסם ראיון עם גורם בכיר בארגון, שהתריע כי "המצב עלול להתפוצץ בכל רגע, למרות ההבנות שהופיעו בסוף השבוע האחרון עם המודיעין המצרי".

הגורם הוסיף כי "אם המצב יתפוצץ, ההתנגדות לא תהיה מוגבלת רק לרצועת עזה ולגדה המערבית, אלא תכלול גם פתיחת חזית חדשה מדרום לבנון". בכירים בארגון הוסיפו כי "עימות צבאי אכן אפשרי, למרות שחמאס אינו מחפש זאת. המאבקים הצבאיים יהיו קשים במיוחד".