הופר השקט: צה"ל אישר הלילה (בין שני לשלישי) כי מטוסי קרב תקפו מספר רכיבים והשמידו סדנה לייצור אמצעי לחימה של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה. התקיפה בוצעה בתגובה לשיגור רקטה לעבר יישובי העוטף, אשר יורט אמש על ידי לוחמי הגנה אווירית.

בצה"ל עדכנו, בהמשך לדיווחים הערביים, כי במהלך תקיפת מטוסי הקרב ברצועת עזה הלילה, זוהה ירי נ״מ לעבר המטוסים. הניסיון לפגוע במטוסים כשל, לא היו נפגעים ולא נגרם נזק לכלי הטיס.

על פי דיווחים ערביים, הותקף אתר "אלקדיסייה" במערב חאן יונס, וברצועה שיגרו בתגובה טילי קרקע-אוויר נגד המטוסים. כמו כן, דובר חמאס, חאזם קאסם, הגיב לתקיפה: "העימות, הוא הזכות הטבעית של עמינו והתנגדותינו לכיבוש תימשך בכל הצירים – בירושלים, בעזה, בגדה ובפנים הארץ. ההפצצה של כמה אתרים ריקים היא ניסיון כושל למנוע מעמנו להגן על ירושלים ומסגד אל-אקצא". בנוסף, הזרוע הצבאית של חמאס הודיעה כי ההגנה האווירית שלה שיגרה טיל קרקע-אוויר לעבר מטוסי צה"ל בשעה 01:35.

במקביל לכך, הפרות סדר נרשמו במהלך הלילה סמוך לטייבה, בכביש 444, במהלכן קומץ פורעים הבעירו צמיגים. דיווחים פלסטיניים העידו בנוסף על חיכוכים בין כוחות הביטחון למפרי סדר גם בירושלים ובחברון.

מוקדם יותר, כלי תקשורת פלסטינים דיווחו כי מצרים מתווכת בין ישראל לפלגים הפלסטינים בעזה, וזאת על מנת למנוע הסלמה. על פי הדיווח, מצרים הודיעה כי ישראל תגיב לירי, וביקשה מהפלגים לא להגיב בחזרה.

נזכיר כי בימים האחרונים, בעקבות ההתפרעויות האלימות בהר הבית, בחמאס איימו בהסלמה. השבוע פורסם ראיון עם גורם בכיר בארגון, שהתריע כי "המצב עלול להתפוצץ בכל רגע, למרות ההבנות שהופיעו בסוף השבוע האחרון עם המודיעין המצרי".

הגורם הוסיף כי "אם המצב יתפוצץ, ההתנגדות לא תהיה מוגבלת רק לרצועת עזה ולגדה המערבית, אלא תכלול גם פתיחת חזית חדשה מדרום לבנון". בכירים בארגון הוסיפו כי "עימות צבאי אכן אפשרי, למרות שחמאס אינו מחפש זאת. המאבקים הצבאיים יהיו קשים במיוחד".