מתיחות ביטחונית: שר הביטחון, בני גנץ, סייר היום (שלישי) ביהודה ושומרון, ביחד עם מפקד מג"ב, ובמעבר שער אפרים ביחד עם ראש רשות המעברים במשרד הביטחון. במהלך הסיור קיים שר הביטחון ישיבת עבודה בנוגע להרחבת פעילות המעברים.

"שיתוף הפעולה המצוין בין כלל גופי מערכת הביטחון הוא מרכיב קריטי ביכולת של מדינת ישראל לספק לאזרחיה ביטחון – ואנחנו נמשיך להדק ולחזק אותו. גם עכשיו, כלל הכוחות פרוסים בגזרות השונות – בכדי לשמור על אזרחי ישראל ולאפשר את חופש הפולחן. כפי שאמרתי גם למנהיגים ממדינות האזור, אנו שומרים גם על הסטטוס קוו בהר הבית – ולא נאפשר לטרוריסטים או פרובוקטורים לפגוע במקומות הקדושים. 

"אתמול תקף צה"ל בעזה בעקבות הירי לשטח ישראל. צה"ל מוכן עם מגוון רחב של אמצעים ומטרות – כדי להבטיח שהשקט והיציבות ימשכו. אם ימשכו ההסתה והירי – ארגוני הטרור יפגעו קשות, וכך גם תושבי עזה, שנהנים כרגע ממהלכים שעשינו לפיתוח הכלכלה ומעבודה בישראל. אלו מהלכים שנרחיב אם תימשך היציבות או שיחזרו לאחור, אם ראשי החמאס יחליטו לפגוע בה."

דברים אלו נאמרים לאחר שאתמול התרעת צבע אדום הופעלה בעוטף עזה, כאשר נורו פצמ"רים לעבר היישוב כיסופים. לאחר מכן, צה"ל אישר כי הלילה מטוסי חיל האוויר תקפו ברצועת עזה והשמידו מספר רכיבים וסדנה לייצור אמצעי לחימה של ארגון הטרור חמאס.