תושבי עזה צוטטו היום (רביעי) בעיתון הלבנוני "אל-אח'בר" כשהבהירו כי הם אינם מעוניינים בעימות נוסף עם ישראל. "אף אחד לא מעוניין במלחמה", כך טען אחד מהם, שאיבד את בית מגוריו במהלך סבב הלחימה לפני כשנה. "ניצלנו בנס", כך סיפר ל"אל-אח'בר" וציין כי המלחמה עוד צרובה בזכרונו, לאחר שבניית ביתו לא התקדמה בחלוף הזמן.

תושב אחר, פעיל לזכויות אדם, טען כי תושבי הרצועה אינם מוכנים להיכנס לסבב נוסף. לדבריו, אחת ההשלכות מן הסבב הקודם היא שהסיעות הפעילות ברצועה החלו לתת משקל כבד יותר לשיקולי רווח-הפסד, בדגש על זמינות אמצעי הלחימה ומרכיבים נוספים, כמו גם ההשפעה על הלכידות של "המערכת המנהלית".

הרס בעזה (צילום: רויטרס)
הרס בעזה (צילום: רויטרס)

מקורות בארגוני הטרור ברצועה אף אישרו לעיתון הלבנוני כי הציבור מותש והצורך בהימנעות מלחימה נלקח בחשבון לצד האפשרות להסלמה שנראתה לדבריהם "בלתי נמנעת", נוכח ההתרחשויות האחרונות. לפיכך, כך טענו, יישקל כל צעד הצפוי לקראת מלחמה "הרסנית", יחד עם הלחץ האזרחי המופעל, הנובע מדרישות המחייה.

בניגוד לכך, מזכ"ל הג'יהאד האסלאמי, זיאד אל-נחלה, הדגיש גם הוא בהודעה לעיתונות כי "איומי האויב בהגבלות ברצועה לא יהיו אלו שיגרמו לשתיקתנו לגביו. מה שקורה בירושלים ובגדה המערבית – שווה לערך חיינו". 

בתחילת השבוע, גורם בכיר בארגון חמאס התראיין לעיתון "א-ראי אל-יום", היוצא לאור בלונדון, והזהיר כי "המצב עלול להתפוצץ בכל רגע, למרות ההבנות שהופיעו בסוף השבוע האחרון עם המודיעין המצרי". הגורם הוסיף כי "אם המצב יתפוצץ, ההתנגדות לא תהיה מוגבלת רק לרצועת עזה ולגדה המערבית, אלא תכלול גם פתיחת חזית חדשה מדרום לבנון".