לאחר הערכת מצב ביטחונית ובהתאם להנחיית הדרג המדיני, צה"ל הודיע הערב (רביעי) כי יוטל סגר כללי על אזור יהודה ושומרון ויסגרו המעברים ברצועת עזה במהלך החג השני של פסח, החל ממחר בשעה 17:00 ועד למוצאי שבת.

בתוך כך, מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף רסאן עליאן, הודיע כי נהלי יציאת פלסטינים ותושבי יהודה ושומרון לתפילות בהר הבית יוסיפו להתקיים כסדרם, בהתאם לצעדים שאושרו בתחילת חודש הרמדאן על ידי שר הביטחון. במהלך הסגר יתאפשר מעבר במקרים הומניטריים, רפואיים וחריגים בלבד ובכפוף לאישור מתאם פעולות הממשלה בשטחים.

שר הביטחון גנץ אמר: "ישראל שמרה וממשיכה לשמור על חופש הפולחן, על הסטטוס-קוו בהר הבית, והחשוב ביותר – על ביטחון אזרחיה וכלל התושבים במרחב. הטרוריסטים שמיידים אבנים ומציתים אש בהר הבית, הם שפוגעים ברוב שמבקשים לחגוג את הרמדאן ולקיים את מצוות החג.  למרות המתיחות הביטחונית, החלטנו להימנע מסגר בחול המועד ואנחנו מאפשרים את חופש הפולחן וביקורי משפחות. אני קורא להנהגה הפלסטינית ולכלל מנהיגי האזור – לפעול באופן אחראי, בכדי שנוכל לשמור על יציבות ביטחונית, ולהרחיב את מרכיבי המדיניות האזרחית שברצוננו לממש לקראת עיד אל-פיטר".