המתיחות הביטחונית בדרום: מתאם פעולות הממשלה בשטחים עדכן הבוקר (שבת) כי בעקבות ירי הרקטות שבוצע במהלך הלילה מרצועת עזה, לא יפתח מחר מעבר ארז ליציאת פועלים וסוחרים מרצועת עזה. ההחלטה על פתיחת המעבר תיבחן בהתאם להערכת המצב.

כאמור, רקטה ששוגרה הלילה מרצועת עזה התפוצצה בשטח פתוח בעוטף עזה, מבלי להפעיל התרעת צבע אדום. מוקדם יותר אמש, רקטה נוספת ששוגרה מהרצועה נחתה בשטח פתוח בעוטף וגם במקרה זה לא נשמעה התרעה צבע אדום.

רקטה אחרת ששוגרה נפלה ככל הנראה בבית באיזור בית חנון בצפון הרצועה. על פי דיווחים, ככל הנראה ארבעה פלסטינים נפצעו מהתפוצצות רקטה זו בשטח רצועת עזה.

כזכור, מוקדם יותר השבוע נורתה רקטה שנותרה משטח הרצועה נפלה בסמוך לבית בשדרות. לא דווח על נפגעים בגוף, נפגע חרדה כבן 70 פונה להמשך טיפול רפואי בבית החולים. בתגובה, תקף צה"ל ברצועה. קודם לכן, נורו מספר פצצות מרגמה לעבר כיסופים.  צה"ל הודיע כי זוהה שיגור אחד מרצועת עזה לישראל שיורט על ידי לוחמי ההגנה האווירית.

בתגובה, חיל האוויר תקף מספר רכיבים והשמידו סדנה לייצור אמצעי לחימה של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה. על פי דיווחים ערביים, הותקף אתר "אלקדיסייה" במערב חאן יונס, וברצועה שיגרו בתגובה טילי קרקע-אוויר נגד המטוסים.