פאיז אבו סהיבאן, ראש עיריית רהט, אשר בימים האחרונים התלהטה בעקבות קרבות ירי בין שלל משפחות, התראיין היום (ראשון) בתוכניתם של רוני בר און ופרופסור אריה אלדד ב-103FM על מנת להתייחס למצב הנשק הלא חוקי בעיר וטען: "אם תשימו מגנט מעל רהט, הוא נופל מרוב הנשק".

אבו סהיבאן סיפר כי בשעות האחרונות הגיע מפכ"ל המשטרה רנ"צ יעקב שבתאי לעיר הדרומית ומקיים בה סיור בעקבות האירועים האחרונים. עוד הוא סיפק פרטים על כמות הפושעים ברחובות העיר שתחת אחריותו: "יש ברהט 132 חמולות, מי שרב זה הרעים, השאר נורמטיביים. אנחנו מדברים על קומץ קטן, על פחות מ-40 חמושים שלפני חודש התחילו לעשות בלאגן בחסות הפרוטקשן".

לטענת ראש עיריית רהט, המפכ"ל שבתאי הוריד פקודה לשטח: "מי שיורה על תושב או על כוחות ביטחון, מורידים אותו מיד. אמרתי לו שאני איתו. יש יחידות מיוחדות שיכנסו לעניינים ויטפלו החל מהלילה ועד שיחזור השקט על כנו".

המפכ"ל בזירת הירי ברהט, קרדיט: דוברות המשטרה

לשאלתם של פרופ' אלדד ובר-און, האם אבו סהיבאן יודע את זהויותיהם של הפושעים, הוא השיב כי אינו יודע וכי "אם הייתי יודע הייתי מודיע למשטרה. הודעתי על שישה בינתיים, הם נעצרו. בבית המשפט אבל מחפשים ראיות ואם לא ימצאו אז משחררים הביתה. אחרי שבוע הם חוזרים לשגרה, הם אפילו לא אנשים שמקיימים מצוות, סתם עבריינים".

לדבריו, המוכתרים אינם מצליחים להשתלט על הצעירים שפושעים ברחובות: "בזמן המנדט היה מוכתר, אבל היום ילד בן 17 הוא המנהיג העתידי לצערי הרב, אפילו לאבא שלו הוא לא מקשיב".

"יש שתי משפחות. משפחה נורמטיבית ומשפחה אחרת שיש בה עבריינים שביקשו חסות מהמשפחה הנורמטיבית. אלו אמרו להם לא בשום פנים ואופן אז ירו להם על קפה קפה ואחר כך על בית קפה אחר. התחילו לעטוף את זה במסורת בדואית ולהגיד שהם מעסיקים צעירות בבית הקפה", סיפר ראש עיריית רהט.

עוד הוא הוסיף כי "אני תולה הרבה תקוות בפעילות משטרת ישראל ובמפגש עם המפכ"ל ועם השר לביטחון פנים עמר בר לב. יש לנו תחנת משטרה בעיר, היא מונה 120 שוטרים וזה לא מספיק. רק מעטים מהם תושבי המקום, בערך שלושה או ארבע. הם לא מתערבים, אבל התנאים להיות שוטר זה כמו להתקבל ללימודי פיזיקה, התנאים קשים".

"זה החזיר אותנו לימי הביניים למרבה הצער. אנחנו עכשיו בעיצומו של השליש האחרון של חודש הרמדאן. לכן כשיורים על בתי קפה גם האחרים מפחדים ולא פותחים או שאנשים מפחדים לשבת בבית קפה. לצערי הרב, העבריינים האלו נתנו מכה קשה מאוד למסחר. הירי היה בשעה 20:00 אז נפצעו 7 אנשים – זה אירוע טרור לגמרי", אמר אבו סביהאן.

בסיום השיחה הוא הסביר כי גם הוא חווה איומים על חייו במהלך המתיחות בעיר: "נודע לי מהמשטרה שלפני ארבעה ימים הוגדרתי ברמה 4, עכשיו יש הערכת מצב. אולי חלילה יעלו אותי לרמה 6. הייתי שם כבר לפני שנה, הסתובבתי עם מאבטח צמוד וגם ליד הילדים. אי אפשר לנהל עיר בצורה כזו שמפחדים על עצמך ועל הילדים שלך".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm