דובר צה"ל, רן כוכב, התראיין הבוקר (שני) בתוכניתם של גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM ופתח בהתייחסות לאירועי הלילה, כאשר צה"ל זיהה שיגור רקטה מלבנון ובתגובה, תקף באמצעות ירי ארטילריה. לדבריו, הירי בוצע ככל הנראה על ידי פלגים פלסטינים מדרום לבנון, אך טרם נלקחה אחריות, והוא הדגיש כי הדבר "עדיין לא ודאי". 

"אנחנו יודעים שהזירה הפלסטינית לא מתחילה בהר הבית, לא מסתיימת בג'נין או בעזה, אלא מגיע גם לפלגים מסוימים בלבנון ואולי אפילו במקומות אחרים", כך ציין, ברקע המתיחות ביתר הגזרות. "אנחנו בעצם נתונים פה לסוג מסוים של מערכה רב זירתית, בג'נין, בערי יו"ש, במרחב התפר, בהר הבית כמובן בימים סביב הרמדאן, ברצועת עזה".

להערכתו של כוכב, השיגור קשור בחודש הרמדאן וגם לאירועי הר הבית ואף לסגירת המעבר בעזה, והוסיף: "זו הסיבה שאנחנו מעריכים שאלו פלגים פלסטינים בדרום לבנון". 

כשנשאל מיהם אותם "פלגים פלסטיניים", השיב: "כל מי שהוא פלסטיני והוא לא חיזבאללה, אלא הוא מוכוון עזה והר הבית וחמאס ויו"ש. האינטרסים שלהם הם שונים משל חיזבאללה. הם מזהים עצמם כפלסטינים. אני מעריך שזה מגיע משם, אבל שוב אני אומר את זה בזהירות, מכיוון שעוד אין לנו ודאות על המידע הזה". 

כמו כן, התייחס לאפשרות לפיה שיגור הרקטה כוון לפגיעה במקום לא מיושב, וטען כי "מי שיורה לא מתכוון לגרור את המזרח התיכון למערכה. הוא יודע מה יקרה אם חלילה מישהו אצלנו ייפגע. באופן חצי מסורתי, הפלגים בצפון משתתפים בחלק מהמקומות בהקשר הפלסטיני, תמיד לשטחים פתוחים ולא על מנת לפגוע". 

לבסוף, כוכב הבהיר כי הוכרז על חזרה לשגרה בעורף תוך ניהול שגרה "רגועה", אך הבהיר כי "אנו תמיד ערוכים להתפתחות מכל סוג, כרגע המאמץ הוא יותר ביו"ש וברצועת עזה. אם נצטרך, נילחם גם בלבנון". באשר לתגבור כוחות באזור הצפון בעקבות אירועי הלילה, סיכם: "נקיים הערכת מצב שום פעם הבוקר, ואם נחליט ככה, נודיע לציבור".

סייע בהכנת הידיעה: אמיתי דואק, fm103