תא"ל במיל' צביקה פוגל, לשעבר ראש מטה פיקוד הדרום ומפקד יחידת חילוץ גולן, שוחח הבוקר (שני) עם יואב מינץ ברדיו צפון 104.5FM בעקבות הירי מלבנון לעבר ישראל.

"אנחנו נמצאים בסביבה שהאינטרס המשותף של אויבינו מבחוץ ומבפנים הוא לבנות על חורבותיה של מדינת ישראל, מדינה איסלאמית. אנשים מסתכלים עלי ומסרבים להאמין כי זה לא נוח. מדברים איתנו כל הזמן על טפטופים שזו מילה טובה לגשם אבל זה עקיצות, כל פעם ממקום אחר, מנסים לשבור את רוחנו, פעם מהדרום, מהמרכז, מיהודה ושומרון, זה יבוא מהצפון. כבר אומר לך שנסראללה העביר מסר זה לא אני כי הוא יושב בשטחה של מדינה ריבונית. שמעתי שאמרו הבוקר שהירי בא ממחנות הפליטים. זאת הנצחה של הרעיון של לחזור לארץ ישראל למקום שבו גדלו. למה הם במחנות בעזה ובלבנון? כדי להמשיך ולהבטיח את הדבר הזה. אנחנו בוחרים כל פעם במלים יפות כמו מידתיות, כדי להכיל את הדבר הזה. אין מידתיות! אין מידתיות לפגיעה בילד!", פתח פוגל את דבריו.

"אני אומר לך שנראה יום אחד והוא לא רחוק, מפגן של שנאה שיתבטא בפיגועים, טילים, רקטות מעזה, מיהודה ושומרון, מלבנון ומתוך ערביי ישראל. אל תתעלמו! שומר החומות נתן לנו סטירה ומסרבים להאמין שזה קרה! ולהאמין לעוצמת הארוע", הוסיף.

כשנשאל האם לדעתו ערביי ישראל "מכינים לנו הפתעה", השיב: "איזו שאלה. לא רוצה לעשות הכללה. הייתי ראש הועדה הקרואה של טובא זנגריה שיש בה הכי הרבה נשק לא חוקי. אחרי שירו בי אמרתי שהנשק הזה ייצא יום אחד לרחובות שלנו. זה לא כל תושבי טובא זנגריה אבל יש שם נשק לא חוקי ויש שם כמה אנשים שלא אוהבים את מדינת ישראל ולא נענים לחוקיה. כל מה שהם צריכים זה טיפה דלק למדורה שלהם".

"צר לי לומר את זה. לא אומר את באהבה ואני חרד לגורלנו כמו כל אחד אחר ואני אומר לך שזה יקרה. יש שנאה בקרב חלק מערביי ישראל שמאשימים אותנו במר גורלם ורוצים כאן מאד מדינה איסלאמית. לא יכולים לעשות הפרדה בין היותר טובים והפחות טובים. אנחנו חייבים להגן על עצמנו. אם זה היה תלוי בי כבר מזמן היה כאן משמר לאומי. יש תכנית והבסיס שלה קיים היא עולה גרושים קוראים לה "פלוגות מג"ב". עוברים בית בית בישובים האלה החשודים בהחזקת נשק בלתי חוקי גובים את הנשק הזה. מי שמחזיק נשק לא חוקי ומתנגד להחזיר אותו אז יגורש מפה ואם הוא גם מתנגד באופן אלים אז כדור בראש! אנחנו חייבים להגן על עצמנו. תראה את העולם, אף אחד לא ממש מגן על אוקראינה ואף אחד לא יגן על ישראל", סיים פוגל את דבריו.