הפרשן הצבאי, אלוף משנה (מיל׳) ומח"ט הראל לשעבר רונן איציק, שוחח היום (שני) גדי נס ברדיו צפון והתייחס להתחממות הביטחונית ולהסלמה בגזרות השונות. זאת, על רקע העימותים בין מתפרעים לכוחות הביטחון בהר הבית, ירי הרקטות מרצועת עזה לשטח ישראל ולירי הרקטה מלבנון

בפתח דבריו, אמר כי "כל פעם שאני מגיע לגבול הזה מחדש מתחדדת ההבנה כמה חשוב שנהיה חזקים פה. אנחנו נמצאים במערכה מזה חודשים ארוכים, מעומק השנה שעברה, ואירועי הר הבית ושומר חומות". לדבריו, "המתיחות כרגע, כולל הרקטה ששוגרה מלבנון בשעות האחרונות, ומיוחסת לארגונים פלסטינים, היא במטרה לערער את הריבונות, הביטחון והלגיטימציה שלנו לחיות בישראל שבירתה ירושלים, ובליבה הר הבית".

לאחר מכן, התייחס למתיחות בהר הבית: "כל מחרחרי הרעה במזרח התיכון הפכו את הר הבית לכור גרעיני אידאולוגי. הם בנו עליו אידאולוגיות שאין להן שום קשר לאיסלם, שהרי המקום הזה, שכלל לא מוזכר בקוראן, הפך למוקד העניין. באמצעות האנרגיה שהם מפיקים ממנו, הם מתדלקים את המאבק שלהם עם האידאולוגיה שלהם".

בהמשך, התייחס למתיחות בגבול הצפון בעקבות ירי הרקטה ואמר: "שלא נתבלבל. מי ששולט בלבנון זה חיזבאללה. זרוע מיליטנטית אידאולוגית שיעית קיצונית מטעם איראן. איראן מאוד מרוצה מכל התהליך הזה, ואין ספק שהיא בעצמה מתדלקת את כל גורמי הפעולה במרחב. אם זה מאזור לבנון, אם אלו הפלסטינים ואם את חמאס והג'יהאד בעזה".

"מבחינתם ככל שיחברו וייצרו זיקה בין המאבק הפלסטיני לפרובוקציות בהר הבית, הם ייצרו חוסר יציבות אזורי ויגרמו לישראל להשקיע הרבה אנרגיות בהתמודדות עם כך. זו תפיסת עולם המייצרת לנו אתגרים. הם מבינים היטב שעליהם להיזהר עם המבחנים שהם מעמידים בפנינו, ואני מזכיר לך מה אמר נסראללה במלחמת לבנון השנייה. צה"ל ערוך היטב בגבול הצפון ולהסלמה בזירה הצפונית במידה ונידרש. בצד השני מבינים את זה ולכן מאוד נזהרים מהחיבורים שהם עושים למאבק הפלסטיני", סיכם.