בית הדין הצבאי הרשיע היום (חמישי) את סמ"ר מ', אשר הואשם כי ירה למוות בלוחם הנח"ל סמ"ר יונתן גרנות ז"ל בחודש פברואר 2021. מ' הורשע בעבירה חמורה של המתה בקלות דעת.

בית המשפט קיבל את טענות התביעה הצבאית וקבע כי סמ"ר מ' ביצע מספר פעולות בנשק מסוג "רוגר", זאת למרות שלא הוכשר להשתמש בנשק מסוג זה. על פי קביעת בית המשפט, מ' לחץ על הדק הנשק, בצורה שהובילה לירי קטלני שפגע בסמ"ר גרנות וגרם למותו. 

עונשו של מ' ייקבע בהמשך. מצה"ל נמסר כי "צה"ל ימשיך לפעול למיגור התופעה ולהוקעתה, וכן למיצוי הדין במקרי עבריינות בנשק. צה"ל משתתף בצערה של משפחת גרנות ז"ל וימשיך ללוותה".

גרנות ז"ל היה לוחם בגדוד "בזלת" של חטיבת הנח"ל, בן 22 בנופלו, מקיבוץ עינת. על פי תחקיר האירוע, בשעות אחר הצהריים המחלקה, בה שירתו מ' וגרנות, סיימה מטווח על סוג הנשק ממנו נפלט הכדור, כחלק מהכנה לתפיסת קו באזור עזה. לאחר המטווחים, החיילים הניחו את הנשקים ליד עמדת השומר הפלוגתי. מספר שעות לאחר מכן, שני לוחמים במחלקה צעדו בסמוך לעמדה, כאשר באותו הזמן, מפקד אחר הרים את אחד הנשקים וכיוון את הנשק לעבר המרחב בו צעדו. בשלב זה נורה כדור אחד מסוג רוג'ר 0.22 ופוגע בראשו של הלוחם שנפצע ואיבד את הכרתו. פרמדיק ושני חובשים נוספים הוקפצו למקום והעניקו לפצוע טיפול ראשוני. לאחר מכן פונה הלוחם במסוק לבית החולים כשהוא במצב קשה.