חשש לבוקר מתוח בבירה: המשטרה בירושלים נערכה הערב (חמישי) לקראת תפילות יום שישי האחרון של הרמדאן, וכ-3,000 שוטרים ולוחמי מג"ב ייפרסו ברחבי העיר, ויתגברו את הכוחות בסמטאות העיר העתיקה. כמו כן, קיים חשש כבד במהלך התפילות מעימותים רבים עם כוחות הביטחון והפרות סדר במתחם הר הבית. 

נוכח המתיחות הביטחונית, גם צה"ל מעלה כוננות ונערך בכלל הזירות והממדים לאפשרות של נסיון התרסה או הפרת הריבונות הישראלית.

גורמי ביטחון אמרו כי "יש התרעות כלליות על האפשרות לבצע פיגועים. עדיין יש הסתה ברשתות. קריאות לאלימות אך צריך להגיד בצורה ברורה כי את האלימות בשטח מחוללים קיצוניים בקרב ערביי ישראל ולא פלסטינים שיודעים כי מעורבות ישירה שלהם באלימות וטרור גוררת אחריה סנקציותק קשות".

עוד אמרו גורמי הביטחון: "ראינו מה קרה בלילת אל קאדר אתמול. הגיעו מספר גדול של מתפללים וברגע שהייתה אלימות מיהרו המבוגרים לרסן את הצעירים. במקביל, המשטרה תעבה את המערכים שלה סביב ירושלים והר הבית. צה"ל ימשיך להגביר את האבטחה סביב קו התפר וההגנה על היישובים מחשש לפיגועים".

במסגרת התגבור המשטרתי, ייחסמו שלל רחובות בעיר העתיקה לתנועת כלי רכב, בין השעות 16:00-06:00, ובהם: סולטאן סולימאן, ואדי ג'וז, דרך יריחו, שמואל בן עדיה, כביש העופל, דרך שכם, סלאח א-דין, מעלות עיר דוד, ואן פאסן ונעמי קיס.

כאמור, החשש מגיע על רקע המהומות בתפילות השישי שעבר, במהלכו מאות בני אדם פתחו בהפרת סדר ויידוי אבנים, חלקם רעולי פנים שהניפו דגלים של ארגון חמאס. הם אף ביצעו ירי זיקוקין לכיוון גב הכותל ופגעו בעץ שהחל לבעור בשטח הר הבית. צוותי כיבוי פעלו לכיבוי השריפה בתוך דקות. הסהר האדום הודיע כי לפחות 57 בני אדם נפצעו במהלך העימותים.

כמו כן, ישראל וירדן צפויות לכנס אחרי הרמדאן, את הוועדה המשותפת לענייני ירושלים כדי לדון בהגברת התיאום בין הצדדים ולנסות להגיע להסכמה על צעדים שיסייעו להפחית את המתיחות ולמנוע אירועים אלימים בהר הבית.